Min man har scrappat

Förra sommaren scrappade mannen i huset sin 1:a layout.
Vi satt i husvagnen på semestern och scrappade tillsammans.
Han har gjort den helt själv, endast rådfrågat mig ibland!
Materialet inhandlade han själv på Stämpelboden, påhejad av Puck!

Här är layouten om tvåtaktaren "Antika" hans första bil!



Egentligen skulle han själv få berätta för er hur han gått tillväga
och historien om vad allt på Lo´n betyder.
För allt, hur papperen är skurna, hur de är vinklade,
och mycket mer, har sin alldeles speciella betydelse.

 
Den dolda journaligen är gjord av en klädesetikett av aluminiumfolie.
Han har lagt glossy glue på "registreringsskylten" och satt fast en kedja
som ska föra tankarna till kylarfläkten som man fick reglera själv
genom att dra i en kedja inne i bilen!

    
Flaggan är egenhändigt ritad
så att det ska se ut som om vinden blåser i den
då bilen Antika kom i mål på 1:a plats 1971.

Ja, nu hoppas jag att detta kan inspirera er killar
att ta tag i sax, papper och alla roliga maskiner
som vi använder i scrappandet och ta er lite plats vid pysselbordet.

Anita/AniLi




Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken snygg LO! Själv är jag väldigt svag för just de här modellerna hos SAAB - ska det stå en veteranbil i garaget skall det vara exakt denna modell, ej en gammal mercedes som sambon vill (-;

Bra jobbat!

2008-08-24 @ 18:13:51
URL: http://www.jenjen.se
Postat av: Milo

SÅ SJUKT SNYGG!!!! Jag är imponerad!!! Shit!!!!

2008-08-29 @ 01:29:03
URL: http://mlilja.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0