En layout från mia.t

Nu har min första semestervecka blivit avklarad och vädret har varit lite sisådär, det är inte utan att jag längtar efter att solen ska värma på ordentligt. I lördags var jag en tur till Stämpelboden och fyllde på lagret av papper och annat pyssel. Även den fina sjöstjärnestämpeln fick följa med till Uddevalla och genast fick jag användning för den på denna layout.


I augustinumret av Craft Stamper fanns ett tips på att man kunde göra en sådan här tygkreation av ett stämpelmotiv, blev mysigt och lite annorlunda. Sjöstjärnan är stämplad på linnetyg som jag sprayat med en blandning av distress ink (vintage photo), vatten och perfect pearls (copper). Sedan lägger man en likadan tygbit bakom och syr ihop. Innan man syr ihop helt kan man stoppa i lite bomull och slutligen klipper man ut motivet ca 3mm från den sydda kanten och repar upp lite i kanten. Färdigt att använda på kort, layout eller annat projekt.
Ha en ljus och fin vecka!
//mia.t

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0