Lite inspiration från mia.t

Jag har suttit och knåpat lite med mitt Dt-material och gjort en LO med bild från Valle d'Aosta Italien där jag var för två år sedan och hälsade på en kompis och hans familj. Underbart landskap, vackra slott och trevliga människor.
När jag var i Kalmar för två veckor sedan gick jag in i min favoritbutik och köpte några små detaljer som jag tänkte mig till just dessa Italien-kort, bla ett kors i metall och ett par madonna-bilder. image48

Korset är fastsatt i grönt pappersband som jag snörat i cardstocken med hål. Jag har använt dabbers i snow cap och espresso för att färga in den beiga cardstocken så att den matchar rosen i det mönstrade pappret. På ena sidan har jag chalkat de italienska färgerna med fluid chalk.image49

Jag har också knåpat ihop ett kort med den söta ängeln, som jag målat med distresser och satt på härligt grön, glittrig cardstock. Lace-cardstocken har jag stämplat med text-stämpeln och i det mönstrade pappret har jag trätt pappersband och dekorerat med att par primablommor, en bosskut-swirl och en halvpärla i brunt.
image51

Det var allt från mig för den här gången!

//mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0