DT kort från Stamparina

Hej alla bloggläsare.
Dessa kort finns redan att titta på hos Stämpelboden, men det är klart att de ska finnas med på bloggen också.
Så här kommer lite nytt som jag hoppas kan inspirera?!


image24
Här har jag maskerat den lilla tjejen och stämplat vingar bakom. Det är clearstamps som
också finns på Stämpelboden. Färglagt med chalks - alltså "torrkrita".
Det blå pappret har jag testat nu och riktigt fastnat för. Det har en vit kärna
så när man filar på det kommer det vita fram. Mycket trevligt :-)


image25
Här ville jag egentligen bara visa att man kan klä stämpelmotiv med mönstrat
papper. Jag har stämplat skjortan tre gånger. Två gånger på vanlig kartong för stomme
och för slipsen och en gång på det mönstrade pappret, lite klipp och klistra blir
det, men ett kul resultat.


image26
Det här låter väl GOTT? Jag har inte testat receptet själv ännu, men det ska klart göras!
Här har jag också använt mönstrat papper till trolltjejens klänning.
... och jag älskar prickar! :-)


image27
Nya fina band och mönstrade papper finns självklart på Stämpelboden.
Glöm inte lilla mamma på Morsdag :-)


image28
Här är återigen det härliga pappret med vit kärna. Jag har använt en
stor nagelfil för att få fram det vita. Färgerna på min bakgrund
runt älvan är hämtad från Impressdynorna! Älvan sitter
på den nya stenen (maskering).

Kram /Stamparina




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0