Mer inspiration i Mariante stil

Det vackra vädret hindrar inte scrapfingrarna från att jobba.
Ännu en LO med vackra Sinead
3 foton får samsas på denna lo
Baksidan är svart
och
bakom det mönstrade pappret ser
ni mitt älskade tårtpapper
som jag gärna scrappar med.


Lite annorlunda "fotohörn"
Jag har vikt upp ett hörn av den mönstrade baksidan, klippt med mönstersaxen en liten vågig kant
klippt en trekant av framside pappret och klistrat på.
Sedan har jag fäst med brads i både foto och hörn till sist knutit lite band mellan bradsen.


image43


Vackra små blommor runt varje foto
En pärla från kaiserScrappbok pryder mitten på varje blomma.
och
sida på varje bild har jag dekorerat
med en liten bit cardstock som jag klippt med mönstersaxen och chalkat.


image44


Så här blev sluresultatet

image45

***


Av lite bitar som blev kvar efter förra scrap tillfället
så skapade jag ett tack kort.
(alltid bra att ha på lager)

Först en närbild på hjärtat
klippt på fri hand
sen har jag färgat dem med röd och rosa distress
lite brunt runt kanten
Skrivstilstämpeln uppåner av misstag!
Lindade lite färgad ståltråd runt , skruvarna i änder var enkla att göra
bara att snurra änden runt en smal pinne.
Monterat med 3D kuddar på kortet


image47




Å så här blev själva kortet

image46

Nu ska jag gå ut i den underbara sommarkvällen å bara njuta!
Kram på er
Mariante

Kommentarer
Postat av: Angelicas Closet

Sött med blommor!

2008-05-30 @ 19:47:14
URL: http://angelicascloset.blogg.se
Postat av: Madeleine

Åh så fint!Dduktig du är. Jag hade gärna haft en egen scrap-bok med fotografier och sånt, det är så roligt och väcker minnen!

2008-05-30 @ 20:05:46
URL: http://chocolatechic.blogg.se
Postat av: yoli

wow wow wow... lika läckert som vanligt!! Vad häftigt hjärtat var som du har gjort!!

mumsigt!!

kraaaaaaaaaaaam

2008-06-01 @ 01:02:32
URL: http://www.yolis.blogg.se
Postat av: Lisa

Hur i hela friden får du in alla idéer i huvudet?
Jag vill ha hälften (minst) av all din kreativitet!
Med andra ord, jätte fina!

2008-06-01 @ 10:25:44
URL: http://lillis70.blogg.se
Postat av: Anne/anneh

Ett sånt fotohörn igen! och det där kortet.. Ja tror jag dör....vilka underbara idéer du har. Jag måste skynda mig till din blogg och kolla mer

2008-06-11 @ 10:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0