Ojuligt med Julstämplarna & Juljuligt också...

Hej igen...

Nu ni ska vi se hur detta blir!
Svårt att fotografera papperspyssel i gråväder och ösregn,
men med lite finurlighet ska ni nu rakt ner i min blomkruka...
*hahaha*

***

Jag ska också bjuda på lite ojuligt med julstämplarna..
För med lite fantasi går det att skapa alster med stämplar
som man trodde hade ett helt givet tema!

Titta här:
Med hjälp av dessa julstämplar har jag skapat två olika grattisalster!
Jag är dessutom säker på att det finns obegränsat med möjligheter...
Har ni också oväntade alster att visa upp - säg gärna till för vi tar gärna del dem!

 

Så vad ska nu denna gran och ljusstake kunna bli?



Jo, ett grattiskort till en liten flicka som fyller fyra!
Ljuset är färglagt med distresser och sedan urklippta.
Genom att ta bort foten på stämpeln så blir ju ljuset vilket ljus som helst,
och i detta fall är ett tårtljus.



Här ser ni granen stämplad som en swirl i bakgrunden...
Läckert!



Även på denna tillhörande tag är det granen som verkar som swirl...



Jag tycker att effekten av blommorna blev kanonfin...

**********

Men som sagt ska det inte bara bjudas på ojuliga alster, utan också på riktigt juliga!
Dessa alster är tänkta som dekorationer att hänga i fönster, granen, eller bara på ett vackert paket...

Ge bort detta som gåva när man är bjuden på glöggkväll eller pepparkaksbak
passar utmärkt...



Så där ja, nu är det blomkruks visning också! :P

Detta mycket läckra scallopedpappret är ny inkommet på StämpelBoden...
Detta skar jag till en fjärdedel och rullade sedan till en strut...
Fyllde med trassel och lite chalkat tårtpapper.

Det är kul att dekorera med juliga saker...



Vackra paketband, bastsnöre, rönnbärskvist och tomtebloss...
mmm julig mix...



På remsor av distressat papper har jag stämplat med den underbara
bakgrundstexten
och ovanpå detta med den stående och mycket vackra jultexten...



Denna söta dekoration passar utmärkt att hänga i granriset...
Mariantes vackra biljett, trassel och underbara röda julkulor, bildar tillsammans
med dessa söta pepparkakor en fin glöggkvälls present...



Dessa enka men stilfulla tagshängen är också fina att dekorera sitt hem eller paket med...

***

Detta var allt för idag...

I natt avslutas vår
Stora Jultävling - etapp 1
så skynda, skynda på för snart ska karusellen gå!!
:D

I morgon kommer vi också bjuda på en mycket rolig nyhet som
gäller för hela December och in i början av Januari...
hmmm undrar vad det kan vara...
*fniss*

Nästa vecka kommer också Stamparina visa oss Juliga kort med ojuliga stämplar...
Missa inte detta!!

Kramar så länge!
// YooRee





Kommentarer
Postat av: Karin- Essmo

Såååå galet underbara alster!!! =)

Tack för alla tips & inspiration!

2008-11-14 @ 19:06:42
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Bollebygdsbo

Jag älskar er blogg!

Blir så glad av att titta in här.

Imorgon, lördag, ska jag se till att göra en del kort.

Ett 60-årskort måste i alla fall bli klart, eftersom vi ska på kalas på kvällen. ler

2008-11-14 @ 19:16:24
URL: http://kreativitetsbloggen.blogspot.com
Postat av: Daniela

Åh så vackra saker!

Och som du skrev i min blogg så fick du till något annorlunda med den snirkliga granen, like it a lot!

Kramar!

2008-11-14 @ 21:25:20
URL: http://neliz.se
Postat av: Sollan

Mmm, vackert!! Jag sitter så gärna kvar här vid datorn och luktar på alla blommorna, eh tittar å de vackra dekorationerna. ;D

Finns liiite nytt med alster av era stämplar hos mig om ni vill kika.

Kram

2008-11-14 @ 21:50:00
URL: http://minscrubb-sollan.blogspot.com/
Postat av: SannaF

Jätte mycket fint!!!

2008-11-14 @ 22:12:10
URL: http://sannaf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0