Snön lyser vit på taken endast Christine är vaken...

Hej tjejjer!

Idag lyser himlen i rosa och rött,
ser nästan ut som den brinner - det är så vackert.
Men i går nöp fortfarande frosten i kinderna och jag satt med raggsockor och pysslade långt in på natten.



Så mitt upp i allt skapande kom jag att tänka på juldikten,
endast tomten är vaken...
Å då dök också idén till detta vintriga kort upp...

Jag ville få fram känslan av is, frost och nattsvart himmel, men också värmen från huset.
Visst är det så att man vill gå in ett slag å värma sig...

***

Idag är också Rudolf och hälsar på sina bästa vänner herr och fru Snö.
Ni kommer få se två olika versioner med dessa stämplar som kommer ifrån vårt julkit.
Också en liten vinterhälsning från vår nya ängel...
Hon har också fått en touch av is och frost i den vackra vita änglaskruden!

b. Ängel med stora vingar

Visst är hon vacker!

***



I bakgrunden har jag embossat med Hologram Sparkle så att det ser ut som det snöar.
Även fäst snöflingebradz för att förhöja 3D känslan.
Motiven är färglagda med distresser och fluffat i nerkant av gubbarna.



På tagen har jag stämplat *ett vänligt ord kan hålla en varm hela vinter*
och sedan embossat med hologram sparkle över hela tagen.
Häftat fast lite vackert hjärtanband och sedan låtit ljuset sticka fram som en värmande tanke
i det annars ganska kalla och blåa kortet!

Slutligen lite bling i hörnerna för att rama in hela härligheten...

***

Här har ni också rudolf i röd/brun tappning:



Här ville jag få fram känslan av att Rudolf är tomtens bästa ren!
*skrattar*
Jodå så mycket guld och lyx fick det bli...
Han är då för bortskämd den där renen... hihi



Röda och bruna blommor med vacker blombrads i mitten - dekorativt och sött.
Utifrån blommorna lät jag guldblings stråla och tyckte det blev ganska så bra.
I bakgrunden skymtas inkade chipboard som sedan är stämplade med swirlen.



När Rudolf åkt hem står snögubbarna kvar å kramas i vinternatten...

Stämplat swirlsens med vit Brilliance-dyna och låtit dessa skymta fram runtom kanterna.
Sedan har jag använt ett tjockare vellumpapper - ett papper som stämpelboden har mycket av
och som är jätteroligt att använda.
Vellumet fick bli till både ram och som utriven bakgrund.
Visst är det snyggt när det blåa pappret lyser igenom vellumet!



Även på detta kort satte jag dessa läckra snöflingebradz - årets favorit måste jag säga...

***

Så nu till vår ängel i vinterskrud...



På detta kort ville jag också ha det frostiga och lite kyliga, men för att bryta av mot tidigare alster
valde jag att även ha med lite rosa.
Jag tycker änglar är skira och nätta och ville därför få in lite mer av det femenina.



Visst blev dessa flickor läckra!
Lätta att göra själv också och mer ekonomiska för den som gillar det!
Stansa ut flingorna, dutta dem i Versamark dynan och embossa med hologram sparkle.
Klart!
Om du vill sätt en bling i mitten, men annars är de mycket dekorativa utan också!

Det rosa pappret är torrembossat i Cuttlebuggen och sedan chalkat med svart - charcoal.



Skirspets, silvriga vingar och remsor till texten skapar en läcker blandning av lyx, is och kvinnligt.
Texten är stämplad med blå encore-dyna.

***

Titta gärna runt och spana in alla våra andra jippon, tävlingar
eller bara kika runt efter lite mer inspiration!

Massor av kramar och hälsningar från
Christine/Älgen

***

Ps
Jag undrar vad LJUS-huvudena
Mariante och YooRee
har på gång inför Lördag?!



Ja, jag är då nyfiken över vad detta kan komma att bli!?

Kram igen!


Kommentarer
Postat av: Sofi

Helt underbara kort som vanligt. Jag kan inte förstå att ni kan vara så kreativa. Själv börjar man ju få ångerst inför alla julklappa som ska inhandlas.

2008-11-27 @ 14:17:08
URL: http://soffipropp79.blogspot.com
Postat av: petraso

Ljus huvudena ska npg göra en Lucia krona???

2008-11-27 @ 14:23:02
Postat av: Elisabeth

Så läckert, måste bara få tag i vitt embossingpulver och glitter"pulver".

Själv har jag roat mig med att göra tre varianter av stämpelbodens söta snögubbe som jag fick igår :-)

Tack, den var jätterolig att jobba med.

Kolla gärna in resultatet här :

http://bettanspysselblogg.blogspot.com

2008-11-27 @ 14:34:04
URL: http://bettanspysselblogg.blogspot.com
Postat av: Maria O

Åh, så många fina kort. Alldeles vintriga och frostigt härliga.

Maria

2008-11-27 @ 21:02:49
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Fanny

Men det där översta kortet är ju helt ljuuuvligt... så glittrigt och fint... älskar vitt på vitt.

2008-11-28 @ 08:10:12
URL: http://[email protected]
Postat av: Ellinor

Så söt Rudolf är!



tack för rara kommentarer i min blogg!

Postat av: Sollan

Åhh, så mycket fint! Jag undrar, kan man köpa det där snökluddet av er?? Vet ju inte vad det heter eller vad det är, men jag är väldigt intresserad.

Jomen så måste ni faktiskt komma och kika in här:http://minscrubb-sollan.blogspot.com/2008/11/kom-nu-r-det-utdelning.html

Tack för alla fina kommentarer hos mig, såå glad! Skutt!

2008-11-28 @ 10:46:47
URL: http://minscrubb-sollan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0