Ännu mera julpyssel inspiration från Mariante

Varmt tack till alla underbara besökare på Partille mässan!
det är så roligt att få inspirera er
tycker vi alla i designteamet!!

Tack för all feedback, det är så skoj när ni kommer och berättar vad ni gjort sen sist vi sågs!
varma kramar till er alla!

***
För er som inte hade möjlighet att komma, visar jag istället lite nyheter här i bloggen,
 som jag skapade till mässan!



Först ut ett Tim Holtz inspirerat halsband som jag med stort nöje pysslat ihop!




Jag har använt mig av Grungeboard som stomme, massor med UTEE och det som jag älskar mest inom scrapp:
metall metall metall
miniatyrer
och 
allt såklart  i gammal sliten stil
 ***LOVE***
För er som oxå vill inspireras av denna underbara konstnär
 här  är länken till
Tim Holtz sida 

Förresten.....

Ni vet väl att Stämpelboden fått in massor med metall dekorationer & charms!!
Den ena ljuvligare än den andra!
Å till kanonpriser....
Min favorit är nog
små söta hjärtan med en liten nyckel hängandes på sidan å så står det made with love på hjärtat!
 Olika nycklar utan hjärta...
Kronor som det står Princess på
Stärnor, hjärtan, granar i hamrad guldig metall, lite vinatge stil...
Guld & silver vingar som man kan göra superfina fjärilar av, enkelt genom att böja vingarna lite på mitten..
WoW så fina!
Många av dem kommer snart / ser ni redan 
 på våra DT alster !
Du vet väl att, om det är nåt speciellt som faller just dej i smaken som du ser här i bloggen
bara slå en signal å prata med tjejjerna i butiken
eller
skicka ett mail
så kan ni få varor skickat på posten

***

För er som blev utan lås till böckerna förra mässan!
Nu har de kommit in igen och finns i flera olika designer.
Låsen jag pratar om ser du på JUL-stöks boken här nere!
(repris alster)





Mitt första projekt, gjort med BIA:n
Ett julalbum till barnbarnets julbilder...



Ni ser vad klockan står på va?
Just det Kalle Anka tid ;o)
(klockan är urklippt från ett 12x12 papper.

Sidorna är ännu tomma, men ska fyllas med texter och foton


Hade tänkt mig i stil med.....

* Årets gran
*Min handstorlek 2008 (plats för att rita av)
* Årets klappar
osv osv

***

Mycket av det jag skapat denna veckan är  embossat
som är så spännade att exprimentera med
Här kommer ett kort med  en ruta av cardstock,
som jag embossat med UTEE och stämplat med Stämpelbodens underbara swirl.
För er som inte har just den sorten så funkar det även med Enamel emboss pulver.




Ännu ett julkort

Här har jag stämplat med delar av julgranskulan och embossat det i vitt
Sedan har jag färgat in  det vita pappret med grön distressdyna.
Tomte stämpeln, God Jul texten i högra nedre hörnet
 är såklart från
Stämpelboden.
tomten är f.ö. ett av de få motiv jag färglagt!




Avslutningsvis ännu ett litet vikprojekt!
En verktygslåda, som jag tänkt fylla med  lökar för vårens planteringar.
En julklapp såklart!



Lägg märke till de små redskapen som är målade i rost...
(finns att köpa på Stämpelboden)

Jag önskar er alla en kreativ & pysslig vecka!
Å glöm inte att kika in här för mer inspiration!
***
Missa inte vår tävling!
läs mer i tävlingsbloggen
länk hittar du här till vänster!
1 framröstat pris
+
1 utlottat pris
så alla har samma chans!!


Kram/Mariante


Kommentarer
Postat av: Bollebygdsbo

Tack för att du även lagt ut en del av de fina grejerna i bloggen!

I söndags tittade jag på när din kompis vid bordet distressade (heter det så?) en massa kul grejer. Skulle gärna vilja få lite instruktioner här om det går för sig.



Annars får jag väl fråga när jag kommer in i butiken härnäst.

2008-10-06 @ 21:41:24
URL: http://kreativitetsbloggen.blogspot.com
Postat av: Angelica

Åh vilken underbar sida...hur har jag kunnat missa den?"!?!?!?!ja jag fattar inte det...men nu ligger den bland favoriter...så denna komer besökas flitigt!!

är helt kär!!

kramar angelica

2008-10-10 @ 12:26:31
URL: http://www.kortmakeri.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0