När mörkret kommer...

Jag tackar för förtroendet och hoppas att ni kommer att tycka om det jag gör.

När mörkret kommer vill vi gärna tända ett ljus eller två. Och om ca. 2 månader är det första advent.
Här har jag gjort några tändsticksaskar som är trevliga att ha framme på bordet eller spismanteln för de som har en.



Här har jag målat asken med dabbers Hazelnut och Espresso. Stämplat direkt på asken , målat konturen med svart glaze penna, fyllt i lågan med guld gelly penna och längs med ljuset med vit glaze.

Sedan har jag gjort en serie tändsticksaskar, stor-mellan-liten.

              


På den stora asken är det en stämpel från Stämpelbodens senaste julnyheter.Här har jag stämplat kulan på ett annat papper, klippt ut och klistrat på.  Papper från Maja Design "Nissar" och "Dansa kring granen". Pearls och Brads från Kaiserscrapbook. Sidorna på askarna är målade med Dabbers. Figurerna är målade med distress.

Här får ni en liten bild av  vad som kommer att laddas upp nästa gång....



Kommentarer
Postat av: Eva-Lotta

Söta askar att ge bort.Tack för tipset!

2008-09-29 @ 18:49:47
Postat av: Puck

Jättefräcka askar,nu skall här pysslas...

Ser fram emot nästa inlägg..

Puck

2008-09-29 @ 22:39:21
Postat av: Ulle

Jättefina askar! Ser verkligen fram emot fler kreativa alster från dig...

Längtar efter att kunna pyssla också....men har fortfarande pysselrummet fullt med kattungeligister....men till helgen flyttar de

:-) gissa om jag längtar...

Ulle

2008-09-30 @ 09:06:00
URL: http://setterfreak.blogg.se/
Postat av: Stamparina

JÄTTELÄCKRA!!! De är perfekta julklappar.



Kram

/Stamparina

2008-09-30 @ 11:32:53
URL: http://stamparina.blogg.se/
Postat av: yoli

Jag hoppas att jag får en sådan fin tändsticks-serie i julklapp.. :P flirtar o fjäskar Eller kanske lite julfina tändare!! hihi



kram

2008-09-30 @ 21:37:22
URL: http://yolis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0