Prova på "GRID"

Att prova på olika tekniker tycker jag är jätteroligt! Prova på "Grid" eller "Gallerkort" om du inte redan har gjort det, eller det kanske är en gammal beprövad teknik för dig som nu får en chans att testas igen?


Jag stämplar på en vanlig vit kartong 11x11 cm.
Använd post-it lappar som maskerar, börja förslagsvis i mitten och välj en form som du vill börja med.
Här har jag format lapparna så att det bildar en triangel.
Hämta färg från stämpeldynan med en "dutt".
Dra sedan dutten från kanten av post-it lapparna ut mot den vita katongen.

Flytta lapparna så att det bildar en ny form på den vita kartongen.
Om du flyttar lapparna några mm ut från de redan gjorda kanterna, kommer det färdiga mönstret att ha klara vita mellanrum som du ser nedan.



Du kan fylla hela det "maskerade" området om du vill - eller som jag visade tidigare, endast färga in vid kanterna.


Så här långt är själva mönstret färdigt.


Efteråt, eller redan när kanterna görs - stämplas motiven in i rutorna.

Byt "post-it-lappar" ofta för att undvika kladdigt resultat.

Jag har använt Impressdyna - Cerulean Blue - en vattenlöslig färg, men det går även bra med "Fluidchalks" dynorna som är så populära att inka kanter med.




Här kommer lite inspiration inför ett eventuellt Vinterbröllop.


Brudparet i den lilla krukan är flera stämplade par som är utklippta och ihoplimmade - så att det bildar en "Chipboard".
Alla kanter på kortet är sydda med symaskin. Snöflingorna QK-REV.
Trassel finns att köpa i blomsterhandel, dessa GULD har jag köpt på "Granngården".
Det mönstrade pappret är "Maja Design".


Kramar
/Stamparina


Kommentarer
Postat av: Marie/bat3

Snyggt Julkort! Det måste jag och dottern prova, men just nu har vi fult upp med BIA albumet till Svärfar/Farfar som blir 70 år om några veckor.

2008-09-30 @ 21:22:30
URL: http://bat3.nu/marie/
Postat av: yoli

wow wow wow vilka läckra alster...

brudpars kombon var ju döläcker... Kanske ska anlita dig när jag gifter mig carina!! :D



kram

2008-09-30 @ 21:34:23
URL: http://yolis.blogg.se/
Postat av: Ulle

Schysst med lite GRID. Det är ju inte en teknik som många använder för ofta.

:-)



2008-10-02 @ 14:36:24
URL: http://setterfreak.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise Karlsson

Vad fint det blir med grid teknik. Jag har aldrig provat på detta. Det blir ju så fint. Blir något att prova. Tack för att du visar hur man gör.

2008-10-05 @ 19:56:00
Postat av: Elenor

Läckert med gallertekniken, det ska jag testa någon dag. Har precis skrivit ut beskrivningen, insett att det är lättare än att minnas var man hittar allt roligt! =)

2008-10-07 @ 19:28:57
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0