Shopoholic av Milo

Jag fick en utmaning av Annika på förra maran, att göra ett DT-kort med stämpeln SHOPOHOLIC.
Eftersom jag inte får vara med och tävla, så ville jag iallfall ha nån utmaning att pyssla med. =)




Jag köpte de nya skitläckra pappren hos Stämpelboden. De går i lite gammalt
stuk, gammalt tidningspapper och bokstäver på ett annat. Snygga som tusan!

Jag tog de två remsor som blev över när jag ska papper, och la tvärsöver
kortet med skruvar i kanterna. En rolilgt detalj, och så behövde jag inte
kasta spillet av snygg-pappret! Jag rev kanterna på ena pappret.

Jag har använt glaze på detaljer som bältesspänne, örhängen och skor.

Shopoholic

På mitt kort har jag även använt lite andra färgval på tjejen, än
de som är på bilden här ovan. Ibland behöver man lite olika
varianter för att fastna för ett motiv har jag märkt.



Närbild på blommorna... Jag har använt mörkbrun chalk på ena blomman,
och på svirlarna som jag har stansat ut.

Jag håller på med fler kort, men just nu har det varit ganska hektiskt
med bröllopsplanering här! :) ;) Och som sagt, så kom gärna med
förslag på vilka stämplar DU vill se på korten jag gör!

Ha en underbar helg! Och sola med förstånd!

Kram från ett svettigt Trollhättan

Milo

Kommentarer
Postat av: Christine

snyyyyygt. Underbart fint . mera sånt.

Älgen

2009-07-02 @ 21:01:52
URL: http://christinereinhold.blogspot.com
Postat av: gittan

jättetjusigt och tack för inspirationen!

Jag var på mässan idag och hade turen att vinna på min inträdeslott just denna stämplen :)

2009-07-05 @ 22:59:02
URL: http://pysselninjangittan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0