Overhead del 2 av Stamparina


Hej alla.

Fjäril, mini

Puh vilken sommarvärme vi har :-)
För att skydda sig mot solen kan man ju sitta inne mitt på dagen och pyssla en stund (?) :-)

Här kommer lite fler tips om Overhead plast ...



Shakercard!
Jag har använt dubbelhäftande 3D kuddar mellan "kartongen med det stämplade motivet" och overheadplasten för att få distans. Under plasten ligger det tre plasthjärtan som kan röra sig fritt. Man kan lägga i pärlor, andra decos mm. mm.

Vildafjäril2
Vildafjäril 2 liten




Göra egna Overlays. Stämpla och emossa på overheadplast och lägg över ditt stämplade motiv ...




Bilderna till butiken är klickbara:

Fjäril, mini

Swirl1 vänstersvängd





Mallar som håller!
Här har jag stämplat på overheadplasten och klippt ut för att använda till mallar när jag maskerar (maskar).
Bara att rengöra efteråt och använda om och om igen :-)



Stämplar som jag använt till kortet under:


Troll med fjäril

 Träd





Ha det så gott! Ställ gärna frågor här på bloggen! :-)

För att komma till Overhead del 1 klicka HÄR

Sommarkramar
/Stamparina


Kommentarer
Postat av: Sabina

Vad använder ni för ink på OH plastet? Har en hel låda med OHplast i hobbyrummet som bara samlar damm... :)

2009-07-01 @ 08:45:10
URL: http://www.sabsku.vuodatus.net
Postat av: Stamparina

Ska du embossa är pigment ink bäst tycker jag, men att använda det utan att emossa rekommenderar jag StazOn - en vattenfast dyna som man kan stämpla med på glas, plast etc.

Till mallarna går det bra med vanlig vattenfast dyna, t.ex. VersaFine. Stämpla först motivet, klippa ut det och därefter tvättar man bort överflödig färg på mallen. Det är för att inte mallarna ska smutsa ner kartongen medan man maskerar. :-)

Lycka till

KRAM

/Stamparina

2009-07-01 @ 20:10:55
URL: http://stamparina.blogg.se/
Postat av: Christine

Helt underbara kort, man blir så glad av dessa härliga färger. Måste genast testa detta med OH plast.

2009-07-02 @ 21:04:41
URL: http://christinereinhold.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0