Skapa dina egna Julklappsblock & Dekorationer...

Hej alla pysslare...

Ja, då kör vi igång denna veckan med en steg för steg beskrivning av
juliga block i enkel design.

Som ni kanske har förstått älskar jag när saker ser mycket proffsiga ut fast de
egentligen inte är det. Precis så är det med dessa Juliga block.



Jag kommer att beskriva för er hur man gör detta - och jag lovar att det är så roligt så man inte kan sluta!
Det är både enkelt och kreativt och den som får denna uppsättning som present blir mäkta imponerad.



Här är det mesta du behöver för att skapa dessa block,
men mycket går att ersätta med annat eller välja bort helt och hållet.
I botten ligger blocket oskapat och samtliga stämplar och material kommer givetvis från:
StämpelBoden.

Börja med:



... att täck hela blocket med nyansen Frayed burlap, ta sedan lite av färgen Weathered wood,
och avsluta med att dra den mörkbruna färgen Walnut stain utifrån och in i kanterna på blocket.



Spraya sedan på Perfect pearl (en knivsudd) blandat med vatten och en uns Distressrefill ink - nyans Vintage photo.
Går lika bra med vanligt vatten, men då får du varken skimmret eller det extra pigmentet.
Spraya vatten gör du för att färgerna ska vakna och blandas med varann.
Låt blocket torka, och vill du skynda på det hela, ta värmepistolen.



Sedan tog jag StämpelBodens läckra bakgrunds stämpel och gjorde en härlig bakgrund.
Över texten lät jag Stämpelbodens underbara swirl vandra.
För att trycket ska synas tog jag den mörkaste nyansen Walnut stain.



För att få Utee-pulvret att fästa tog jag den genomskinliga dynan Watermark - som är kladdig
och allra bäst lämpad till embossing.
När du ska stämpla i Utee är det bra att förbereda stämpeln först. För när pulvret väl har smält gäller det att vara ganska snabb med stämpel - och nej gummistämplar far inte illa av värmen! :P
Bästa dynan för att stämpla i Utee är encore.



Se så vackert och lyxigt resultatet blir.
Jag älskar kontrasten mellan matt o ruffigt och blankt och skimmrande.
Denna läckra stjärnstämpel kommer verkligen till sin rätt i Utee - men är lika vacker vanligt embossad.



Gör detsamma med dina vanliga tråkiga och råa chipboard.
Här drog jag bara med den blåa dynan Faded jeans och stämplade sedan med vattenfasta dynan VersaFine.
Låt torka och täck sedan hela swirlen med watermark, häll på Utee - värm.
För att få dem att glittra tillsätter du lite vanligt embossingpulver, i detta fall Hologram sparkle medans Uteen fortfarande är varmt och värm igen.

Blir såå läckert...



Här är kombinationen av swirl och block. Jag tycker verkligen att det blir så vackert och kommer skapa massvis till nära o kära i julklapp. Och vill man att de ska g att använda året om, använd mer neutrala stämplar.

Här får ni se helheten och resultatet.



Så mina kära vänner - det var allt för idag.
Hoppas ni tar fram era pysselsaker och skapar lite...

I morgon kommer Mariante visa upp sina fantastiska underverk, så håll utkik.
Vår roliga och mycket kreativa Jultävling är också i full rulle så skynda er till
Tävlingsbloggen!

Vi ses snart igen...
Massor av hälsningar Yoli/YooRee


Kommentarer
Postat av: Daniela

wow, ruggit snyggt. Nu skall man bara skaffa UTEE då, superläckert ju.

Kram!

2008-11-04 @ 02:34:54
URL: http://neliz.se
Postat av: Zarah

Jättevackert! Tack för inspirationen. :)

2008-11-04 @ 08:06:40
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: Lotta

Supersnyggt! Man önskar att man hade mer tid över till att prova alla nya tekniker man ser här.:)

2008-11-04 @ 09:14:59
URL: http://loppipop.blogg.se/
Postat av: Cicci

Så otroligt snyggt. Det måste jag prova.

2008-11-04 @ 09:41:58
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: yoli

ja, det tycker jag verkligen ni måste prova på. Utee kan ni köpa hos stämpelboden, ring eller maila dem. hihi



kram yoli

ps. vad kul att ni tyckte det blev fräckt...

2008-11-04 @ 12:44:33
URL: http://yolis.blogg.se/
Postat av: lillis70

Så snyggt! Jag tycker att du visade så himla bra på maran men jag är jätte glad att få en uppdatering här. Du har rätt, man vill göra så aär på allt!!!

Tack för lektionen!

Kram

2008-11-04 @ 12:51:23
URL: http://lillis70.blogspot.com
Postat av: Anneli

Det är bara så snyggt, super läckert. De måste jag bara testa..



// Kram ANneli

2008-11-04 @ 21:00:06
URL: http://anneli.segeson.se
Postat av: Lillemor

Nä men dra på trissor va!!! Guuud så snyggt! Nu ska jag minsann lära mig att göra så här fina grejer jag med! Vilka underbara julkappar att ge bort!!!!

2008-11-09 @ 22:07:58
URL: http://lillemore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0