Steg för steg beskrivning: Biljetter och ett inspirationskort

Hallå i sommar Sverige!

Hoppas att ni har det bra, njuter av er ledighet och kopplar av lite mellan alla "måsten".
Regnet bjuder in till pysslande
även om scrappandet  hemma hos mig, denna årstiden får stå tillbaka
för andra aktiviteter.
Jag har fått dille på att göra biljetter
och
sedan scrappa kort med dessa på framsidan.



Så här går jag tillväga

1.
Jag börjar med att skära remsor
Skårar remsorna med ett bigarblade
River isär dem


2.
Nu markerar jag ut mitten på kortsidan
Vänder upp å ner på cirkelstansen för att se bättre
Stansar ut en liten halvmåne
Har man ingen cirkelstans går det utmärkt att rita av en liten bit av en cirkel och klippa med sax.



3.
Dax att färga in pappret
Detta gör jag genom att dra med distressdynan över hela biljetten



4.
Så här gör jag för att få lite smutsigt utséeende:
Jag trycker med distressdynan på ett plastat underlag(där torkar inte distresser)
lägger sedan pappret mot färgen och pressar lätt


5.
Ännu mer patina
Får jag med hjälp av Fluidchalk i brunt & svart
Främst runt kanterna, men även lite där man kan tänka sig att det tummas på en biljett.
Med hjälp av megnetstämpeln så blir det nummer på varje biljett, så som sig bör.



6.
Slutfinish
Med linjalen drar jag 2 tunna streck längs med långsidorna.
Dessa färglägger jag med röd distress och H2O pensel



7.
Avslutningsvis så stämplar jag olika budskap på biljetterna.
Jag har använt mina mini bokstäver
men det går utmärkt att använda vilken text stämpel du önskar!
Tänk bara på när du måttar upp storleken på biljetterna
att du tar till ordentligt, så att din text får rum.



Å så här kan det se ut på ett kort
när jag dekorerat med en biljett!





I bakgrunden ser du en av Stämpelbodens kommande stämplar.
Ljuvlig handstil med en liten ros i ena hörnet.
Rosen är färglagd med distresser.

***

Wetlook hjärta.....



Hjärtat är klippt på fri hand.
sedan har jag färgat in med röd distress.
Embossat med clear
Virat lite veckad blomstertråd runt hjärtat.
Satt fast med 3D kuddar.

***
Vill du se fler tips på biljett-kort, kika gärna in i min blogg!

Trevlig fortsättning på sommaren!
hälsar
Mariante



Kommentarer
Postat av: Puck

Men hallå eller,nu fick jag tillbaka min inspiration igen,TACK

Nu skall här göras biljetter

Puck

2008-07-09 @ 19:59:32
Postat av: Helmina

Kul ide. Måste testas:-)

2008-07-11 @ 09:15:19
URL: http://helmina.blogg.se/
Postat av: Cyllan

Att du bara kommer på att göra en sån massa fina saker utav bara en vit pappesbit.

Helt fantastiskt

2008-07-11 @ 15:21:27
Postat av: Annika

Du är ju bara så duktig.....vad får du all inspiration o kreativitetet ifrån?

Annika

2008-07-12 @ 20:57:11
Postat av: Carina W Moa&Max+Trollet Tuva

Hej!

Det var urläckra biljetter du gör.Kanske ska prova på det om det går!



Ha,det gott!

2008-07-15 @ 20:51:55
URL: http://pysselsida.blogspot.com
Postat av: maxell

Oj. Där är ju typsnittet för siffrorna. Det som jag funderat så länge på hur jag ska åstadkomma... åsså har jag det i min ägo redan. :) TACK!

2008-07-16 @ 11:18:07
URL: http://maxellexam.blogspot.com
Postat av: petraso

Sååååååååååååå häftigt!

2008-07-21 @ 17:14:47
Postat av: ciiccii

Tack för ett bra tips, nu ska här testas.

2008-07-24 @ 10:51:37
URL: http://ciicciiha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0