Lite nyscrappat från Maran och Glad Midsommar på er !

Tack alla trevliga scrappare som kom till maran i lördags, ni är fantastiska.
Kreativiteten sprudlade och ni arbetade flitigt hela dagen.
 Kul att så många deltog i både kort och skisstävlingarna.

Jag fick oxå gjort lite under dagen
 Här är framsidan på ett påsalbum
(påsar finns att köpa hos Stämpelboden)




En 12x12 Lo fick jag oxå ihop
Flickan på bilden är syster till vackra Sinead



Ser ni blommorna......

Alla kanske inte såg när jag visade på Maran

Tänkte visa här både er & alla andra hur jag gör dem....




Stansen med Retroblomman och en rund stans
Har jag använt till att stansa ut 1 rosa blomma + en grön
å så en mittenplutt till blomman i pappret med hål i
(finns hos Stämpelboden)






Sen har jag klippt varje kronblad + mittplutten med en bågig mönstersax
(ursäkta bildkvaliteten)







sedan har jag målat kronbladen med lite distress runt kanten







Sedan har jag chalkat mittplutten , satt och rullat kronbladen lite på en metallpinne
Jag har även gnuggat lite med metall på mitten av varje kronblad för att få det lite format.





Till sist monterat mittplutten med en 3D kudde och ritat lite på kronbladen med en smal svart penna

Å så här blev det



Så nu kan ni ta fram era gamla stansar å mönstarsaxar
kanske ni kan ändra formen på fler än just Retroblomman
Testa vettja!

***
Till slut vill jag visa en Lo jag gjort till midsommarcroppen
hos
Svensk Scrapbooking
Där bla Stämpelboden är med och sponsrar vinsterna!
Skynda skynda å var med å tävla om fina priser!!
Mängder med roliga utmaningar och skisser!






***


Inte mycket stämplat på dessa alster
Men är ni sugna på att kolla in


Alv med hjärta


   STÄMPLBODENS  NYA STÄMPLAR    
sommaren 2008

Gumma, mullig

som släppts i dagarna
ska ni kolla

HÄR

Ännu ett litet litet smakprov

Fyr
Vem vill inte ha den i dessa sommartider?

Trevlig midsommar på er alla!!/ Mariante




Kommentarer
Postat av: Puck

Ja detta var en underbar lektion i retro blommans möjligheter

Nu skall här stansas.

Så fantastiskt fint detta blev

Puck

2008-06-18 @ 08:00:34
Postat av: ulrika_m

Riktigt bra tips om blommorna! Det ska genast provas!

2008-06-18 @ 08:29:52
URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap
Postat av: Therese

Wow vad fint! Tack snälla för tipset med retroblomman, ska testa det.

Tack oxå för i lördags!

Kram

2008-06-18 @ 08:58:23
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: sussilull

Kul tips med stansen! Sussilull kunde ju inte vänta utan var ju tvungen att prova.....på några kort... :-) Jag har lagt in dom i min blogg om ni vill kika. Bladen är magnolias som jag färglagt.Tack återigen för tipset! :-)

2008-06-24 @ 20:25:08
URL: http://www.sussilull.bloggagratis.se
Postat av: vilda

åh vilka fina stämplar :P

jag vill vara med er,(om oss) kan ni inte lägga in mina fina första layout?? kramar

2008-06-26 @ 19:40:58
URL: http://myspace.com/vildaart
Postat av: Ulltussen

Så fiffigt med att göra egna blommor och så himla fina de blev! Måste testas!

2008-06-30 @ 11:31:12
URL: http://ulltussen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0