Lite av varje

Tanken var att jag skulle göra ett påskägg och lägga här, men det försvann i hanteringen.
Dock är nu ägget klart, och har inte ens blivit använt över påsken.



Det blev inte riktigt som jag tänkt mig, men ett ägg är det iaf.
Tanken var att det skulle se lite gammalt ut...


Betty i fotölj



Det här kortet blev lite 70-talsinspirerat i färgerna.
Mattan, mittblomman och lampskärmen har min mor gjort till mig.
Det blir himla snyggt att ha en matta under en del motiv. Lite mer ombonat!
Jag har använt glitterlim, "stickles", runt kanterna på blommorna.

Sovande kattKatt som sträcker sig



Den här bilen är sååå söt! Jag har målat med distresser som vanligt.
Bilrutorna och lyktorna har jag använt glossy glaze på för att få lite fönstereffekt.
Bilen sitter på 3-D kuddar för att få lite djup i kortet.




Jag har stansat ut svirlarna i samma papper som i bakgrunden. 
Det är droppat med glossy glaze på blombladen
för lite vattendroppseffekt.



Bladen är utstansade och samma effekter på dessa blommor.



Kramar har jag kört ut på min dymo, och sen klippt isär.


Det var allt från mig för idag!
Varma vårkramar, Milo

Kommentarer
Postat av: Setterfreak

Underbara kort Milo,

Har en kille i bekantskapskretsen som skulle dö för det bubblankortet...han äger väl tre stycken eller nåt....riktiga bubblor alltså... Får väl se om jag kan sno ihop något liknande (ha,ha...skulle aldrig ens lyckas att göra något liknande...i mina drömmar kanske jag kan göra såhär fina kort :-) Tur att bubblan är en stämpel...färglägga borde jag ju kunna göra iaf...sen blir det nog mer sparsamt med dekorationer om jag får färdigt ett bubblakort!

Hoppas att påsken varit bra, vi ses!



Setterfreak /Ulle

2009-04-14 @ 08:42:52
URL: http://setterfreak.blogg.se/
Postat av: Stamparina

Åhhh, ägget är ju bara för ljuvligt! Tänk att få det fullt med saltisar, som jag gillar, smask! :-)

Kram

2009-04-15 @ 02:17:21
URL: http://stamparina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0