En blomma till....

Idag tänkte jag inspirera er med med några alster gjorda med den här underbara stämpeln


Ros


Först ett flask kort



Jag började med att klippa ut ett flaskkort i ljus cardstock (formen till kortet har jag hittat på nätet).
Stämplade med en del av blomman längs kanterna och embossade dem med rött embossa pulver.
Text-stämpel texten embossade jag i svart. Jag har använt mig av distress ink fägerna Fired Brick (röd)
och Peeled Paint (grön) när jag färglade blommor och kort



När färgen torkat chalkade jag kanterna med fluid chalk (Creamy Brown och Chestnut Roan)
och målade streck med en svart penna. Med hjälp av en pensel har jag lagt på rött glitter lim
på blommornas konturer för att framhäva dem.
För att få mer stabilitet i flaskkortet satte jag röd cardstock papper bak på flaskkortet




Ett blomkort till mamma. Även om det är långt till den riktiga mors dag så kan man ju faktiskt
använda den här textstämpeln när som helst för vilken mamma är inte värd ett fint kort, vilken dag
som helst på året. Kanske till och med nu på alla hjärtans dag



Det här kortet har jag gjort på samma sätt som flaskkortet. Stämplade och embossade blommor och
text innan jag färglade. Men på detta kortet har jag även använt mig av distressen Worn Lipstick (rosa)
Chalkade kanter i brun och ritade streck med svart penna. Satte fast rivna bitar av rosa cardstock bak på
det färdig målade kortet, med dubbelhäftande tejp och sen monterade jag allt på en bit röd cardstock
innan jag monterade allt på ett vikt kort.




På detta kortet la jag på rosa glitterlim med pensel på rosorna, när de torkat, för att förhöja
efffekten av de embossade blommorna. Sotade lite med fluid chalk för att få en "gammal look"



Ett stort tack för era kommentarer 
På lördag, som är min sista dag som Gäst-DT här hos Stämpelboden,
 kommer jag att visa er några snabba sista minuten-tips för Alla Hjärtans Dag.
Ha det bra tills dess
Kram Cyllan


Kommentarer
Postat av: Setterfreak

Underbart Cyllan!

Vilken underbar idé att använda den stora rosen på.... Måste hem och pröva direkt efter jobbet!!! Ser fram emot dina sista-minuten-tips! :-)

Allt var superläckert!

Kram



Setterfreak

2009-02-12 @ 11:34:28
URL: http://setterfreak.blogg.se/
Postat av: lillis

Oh vad fint! *Har en ros* :-)

2009-02-12 @ 12:32:35
URL: http://lillis70.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Åhhh tack för tipset. Jag har båda rosstämplarna. Blir ju kanon på ett flaskkort. Måste jag göra.....

(om en stund)

Kramar//Y

2009-02-12 @ 13:24:00
URL: http://yvonnesscrapkort.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Nu är jag tillbaka här igen =)



Till Puck: vill att du går till min blogg, scrollar ned lite, där finns nåt till dig

Kram//Y

2009-02-12 @ 13:43:35
URL: http://yvonnesscrapkort.blogspot.com
Postat av: petraso

Såååååå läckert!

Gillar det massa cyllan!

2009-02-12 @ 14:07:45
Postat av: Yvonne

Till Puck igen:

Skrattar åt det du skrev hos mig för jag har själv inte en aning för jag är så ny på sånt här men jag tog båda bilderna från Anneli som jag fick den av så gör det du också =))

Kram//Y

2009-02-12 @ 18:20:04
URL: http://yvonnesscrapkort.blogspot.com
Postat av: puck

Så fräckt det blev att anv rosen sådär,ett nytt anv område för vår blomma.

Urläckert

Puck

2009-02-12 @ 19:58:15
Postat av: Anki

Ville bara titta in och tacka för en supertrevlig lördag under er Scrapmara! Vi kommer gärna igen.

Sedan måste jag ju också få passa på och berätta att idag släpps Anki's Sweethearts - just det -stämplar illustrerade av lilla mig. De releasas just nu i Kalifornien. Gissa om jag är nervös ;-))

Kram och en underbar helg till er alla!

Anki

2009-02-13 @ 18:51:30
URL: http://bargman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0