En söt nalle och en tuff tag

Hej på er! 
Eftersom det är Alla Hjärtans Dag på lördag tänkte jag idag bjuda på lite inspiration i kärlekens tecken
Det blir ett typiskt gulligt och söt valentinkort och men också en tuffare variant till de som växt ur det söta.


Till detta kort har jag använt en ljus cardstock som bas. Rev ut bitar av röd och rosa cardstock och la på kortet
tills jag var nöjd med resultatet (hade förståss redan gjort klart nallen så jag kunde se hur kortet skulle se ut)
För att göra det lite mer romantiskt tog jag och delade ett litet tårtpapper på mitten och vek det
tills jag kände mig nöjd och stoppade in det bakom rivna remsorna innan jag monterade allt med
hjälp av dubbelhäftande tejp. Sen tog jag fram det lilla hjärtat och stämplade med både
röd och rosa stämpelfärg på bakgrunden.



I stället för att färglägga mitt stämpelmotiv som man brukar med div. färger så använde jag mig av
mönster papper och enfärgad cardstock. När man färglägger med mönsterpapper stämplar man upp
motivet på det papret man vill använda och sen klipper man ut motivet. Stämplade upp texten på en bit
ljus cardstock och sen chalkade jag kanterna med röd stämpeldyna och ritade samma
sömnads streck, som det finns på nallen, runt kanten.
Texten satte jag dit med 3D-kuddar.

 Nalle med hjärta

Alla gillar ju inte söt och gulligt så därför tänkte jag visa er något i ett tuffare stuk också



Jag började med att rita av och klippa ut två tags i svart cardstock. Stämplade dit och embossade text-hjärtat.
Sen mätte jag och markerade på baksidan av tagen var jag skulle göra små hål för de silver färgade mini bradsen.
När jag satt dit alla bradsen fäste jag den andra tagen på baksidan med dubbelhäftande tejp, så att bradsens
ben döljs. Gjorde ett hål i tagen och satte fast ett par remsor rosa tyll och ett smalt sidenband
i vinrött. (för jag kunde inte låta bli och ha med lite rosa även i det tuffa)



En närbild på det embossade hjärtat och "nitarna"

Text hjärta


Det var allt för mig idag men jag återkommer redan på torsdag med lite fler skapelser.

Ha en fortsatt trevlig kväll
Kram Cyllan


Ps: Ni hann väl se hur det nya kitet ifrån Stämpelboden ser ut?
Inte? Titta i förra inlägget så får ni se det. Ds:

Kommentarer
Postat av: Miax

Åh vilket gulligt kort, tack för inspirationen!!!

2009-02-10 @ 17:58:08
URL: http://miascrapparochler.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Nallekortet är så gulligt! - underbart!

Den tuffa Etiketten är också supersnygg!

Tack för inspirationen!

2009-02-10 @ 19:48:40
URL: http://brittaskortmakeri.blogspot.com
Postat av: Anonym

Så snyggt. Kul å lite annorlunda med det tuffare kortet.

2009-02-10 @ 19:51:32
Postat av: Anonym

Så snyggt. Kul å lite annorlunda med det tuffare kortet.

Betty

2009-02-10 @ 19:53:01
Postat av: Setterfreak

Jättesött och jättefräckt!

Passar ju både den tuffa och den mjuka....

Tack för inspirationen!

2009-02-11 @ 07:25:27
URL: http://setterfreak.blogg.se/
Postat av: Christine

Ett härligt kort, nallen är jätte söt.

Även tagsen blev jätte fina.

Härliga inspirationskort.

Christine

2009-02-11 @ 09:08:09
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0