Presentation av oss ordinarie DT-tjejer!


Milo "Mimmelie" Lilja:

                              
                                           
Jag & tre andra (min kusin Lisa, Stamparina och Jaana) beställde hem stämplar från bla. England 1995, och så köpte jag stämplar på Panduro. På den tiden så fanns det ungefär tre stämplar där... Jag gjorde egna brevpapper och var med i "Swappar" och "FriendshipBooks" världen runt. Det var jätteskoj. Men, sen lade jag min hobby på hyllan.

När min dotter sedan dammade av alla mina stämplar, så öppnades mitt intresse igen. Jag åkte med en kompis på en endagskurs där vi gjorde varsin LO. Det var hösten 2006. Sedan har intresset bara ökat, och utvecklats en hel del kan man väl lugnt säga. *skratt*


Jag gör kort i stlk. 15x15, och gör oftast kort i scener, dvs. att det alltid är sammanhängande tema som byggs ihop till ett motiv. Jag älskar att ha MYCKET saker och detaljer på mina kort. Det finns sällan tomma ytor. Men det får ändå inte bli för plottrigt, man ska se vad det föreställer.

Min favoritstil är mer åt det murriga, dova och mjuka hållet, vintage. Jag gör kort i alla färger, men har väldigt svårt för skrikiga och skarpa färger.                          
         
Kram Milo



Carina "Stamparina" Gustafsson:



Jag heter Carina, men kallas i pysselsammanhang för Stamparina. Namnet fick jag av en amerikansk tjej som absolut tyckte att man skulle ha ett eget nickname.

Jag började att intressera mig för stämplar 1995 och det var tillsammans med tre andra svenska tjejer (Milo, Lisa och Jaana) som jag skickade efter några av mina första stämplar från bland annat England, Italien och USA. I Sverige fanns det då inga stämpel- och scrap butiker.

Jag varierar min stil ganska mycket, men det jag gör allra helst är att "maska" och färglägga, gärna också bakgrunderna. Jag gillar att bygga upp olika scener, men också att blanda olika tekniker i ett och samma kort.

Jag har lite svårare för att använda dekorationer och den scrappade stilen.
Jag hoppas att mina kort ger er mycket inspiration.
 
Kram /Carina

Kommentarer
Postat av: Christine

Välkomna tjejer, ser framemot er härliga alster.

Christine

2009-02-22 @ 11:47:10
URL: http://christinereinhold.blogspot.com
Postat av: Milo

Tackar och bockar! :) Det här ska bli dunderskoj!!

2009-02-22 @ 11:50:46
URL: http://mlilja.net
Postat av: Anonym

Japp, håller med föregående. Ska bli jätteroligt att se era fantastiska alster(har ju sett en del innan)

Betty

2009-02-22 @ 19:50:53
Postat av: soffan

Det skall bli superkul att följa er här inne

Kram

soffan/Ann-Sofie

2009-02-22 @ 21:21:23
URL: http://farmorshobby.bloggagratis.se/
Postat av: Annika/ Stämpelboden

Ni är hjärtligt välkomna till oss. Ser fram mot ett gott samarbete. Kram Annika

2009-02-23 @ 13:40:34
Postat av: Setterfreak

Välkomna!

Ser verkligen fram emot att se era alster, som jag vet kommer att inspirera många utav oss här ute på nätet samt i butiken...

Era skapelser är verkligen en fröjd för ögat...

Kram Ulle/Setterfreak

2009-02-23 @ 13:50:39
URL: http://setterfreak.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hejsan! Jag tycker som alla andra, att det ska bli jätteskoj med tre nya tjejer och tre nya ''stilar'' :P. Tittar alltid in här och får då en massa ny inspiration och nya tips på saker man kan hitta på med stämplar och papper. Trodde aldrig att det fanns så många olika saker de kunde användas till ;)

//Hanna

2009-02-23 @ 18:51:54
URL: http://pysselhannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0