Då var det dax för lite scrappat från Mariante & Nova blomman i steg för steg

Hej på er go´vänner!
Long time no see.....
Hoppas ni hunnit bli riktigt sugna på lite Mariantisk inspiration
efter julmat, nyårskalas å trettondagsbal
så känner man sig redo för
VÅR
BLOMMOR
och fågelsång
I väntan på detta sååååå.....

Har jag har fipplat lite med ståltråden och knåpat ihop några blommor
Jag har sett många varianter  av dessa blommor på bla smyckessidor, men nu har jag testat att göra en egen
&
som jag just i min tappning valt att kalla
* Nova-blommor *



Börja med att plocka fram lite material:



Ståltråd, gärna en tunnare variant eller ta det du har hemma
Halvpärlor eller bling att ha till mittenplutt
Sax eller tång
Några tags att dekorera med blommorna & att vira tråden runt
Nåt att göra hål i papper med

Å så kör vi igång
Å snabbt går det att göra dessa små krumelurer.
Vira ståltråden antingen runt 3-4 av dina fingrar
eller
runt en tag
så här



Vira en 6 varv ungefär, inte mindre än 6  iallefall
sen tar du i var ände på det virade
å snurrar tråden ett varv på mitten så det liknar en åtta



Vira nu med ena änden  av tråden ett par varv runt krysset i mitten så det sitter på plats



Vik nu försiktigt ut "kronbladen"
ett i taget
 på båda sidor
den vänstra är snurrad runt en tag och är lite kantigare
den högra runt fingrarna så den är lite rundare i formen



Frisera till dem lite, klistra på en mittplutt i önskad färg
Å du har en
Nova blomma
att dekorera med
Hur man färgar in tagsen hittar ni
HÄR



gör 2 hål där du vill fästa blomman med nåt vasst
trå igenom en ände i vart hål
snurra på baksidan



Eller varför inte dekorera en Lo med dessa skira skönheter
Här har jag satt en i varje hörn.
Svårt att få dem att synas bra på bildn men kolla noga så ser ni säkert lite....




Så här ser hela LO.n ut
Lilla Nova sitter alldeles ensam på det stora fotot
Drog lite med nagelfilen för att jaga bort en del det tomrum på är på stor del av fotot





En inkad tag där jag överlåter åt Novas mamma att skriva.
Namnet har jag stämplat med
Foamstamps
(hade glömt att det var så skoj att använda dem)
Stämpelboden har flera olika att välja på i sitt sortiment.




Jag klippte först den rosa rutan i tjock kartong, klädde med papper & chalkade
ritade dit lite stygn med svart penna
Stämplade med guldig MM akrylfärg och fomstampsen
Satte fast den stämplade delen med 3D kuddar

***

En lo till blev det allt idag
Även den 12x12
Här har jag hållt mej till det enkla och frossat i olika papper
det finns så mycket snyggt i Stämpelbodens hyllor att skapa med.
Problemet är snarare att man måste använda flera olika papper på varje LO
när man inte kan välja det vackraste bland alla vackra....



Här har jag målat  med Dabbers runt kortet & på chipboard bokstäverna
sen har jag gått över både bokstäver och fotomattor med swirlen som numera finns
Å så lite fluid chalk (chestnut roan + charcoal)
i
2 varianter
 en höger å en vänster.
9o Swirl högervänd

Som avslut på bokstäverna embossade jag lite med UTEE clear
bara för att det blir så pärligt å fint
med de där tjocka kornen
*gillar*
Mer roligt Mariantiskt med UTEE och blommor hittar ni
gammal skåpmat från Maran i november, men de tål att tittas på

HÄR





I slutet av veckan så kommer jag att göra mitt allra sista DT inlägg för Stämpelboden.
HÄPP!
Man ska ju sluta när det är som bäst och med flaggan i topp sägs det
och
efter bloggjakter å jultävlingar i flera etapper känner jag att
det har blivit dags för mig att dra vidare mot nya mål och utmaningar.
Att bara vara fri från DT uppdrag ett tag framöver har frestat mej en stund.
Ägna mer tid åt min egna blogg & utveckla mitt skapande på andra sätt än genom DT-skap som upptagit mig hela 2008
Inte behöva känna några krav eller måsten med mitt skapande.
Bara plocka russinen i kakan
Testa nya saker & njuta av den kommande våren.
Listan kan göras lång
men kan oxå enkelt sammanfattas
*var sak har sin tid*

Men som sagt en gång till ses vi här i bloggen.
sen hittar ni mej i min 

 ***Hoppetossa blogg***

såklart.

Kram på er

Jag vill passa på att avsluta detta inlägget med att visa en av de nya stämplarna som släppts i veckan

Dörr   
Mer nyheter hittar du här i

Stämpelbodens E-butik



Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbar blomma,och inspirerande som vanligt :)

Jag får nog ta o försöka använda foamstampsen ihop med utee ....hm

Puck

2009-01-13 @ 06:53:14
Postat av: Anneli

Kul att titta in här, det fanns mycket fint att titta på! (som vanligt :-)))

Så härliga blommor, dom måste jag testa göra någon ggr.. Dom blev så snygga på tagsen och på LO…



Oh la la la, vilka fina LO du gjort. Så himla fina och gillar färgsammansättningen och hela upplägget.

Blir så inspirerad av allt fint du gör….



Kram Anneli

2009-01-13 @ 07:17:49
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com
Postat av: Christine

Vilka fina blommor, o ett enkelt sätt att göra de.

LO,sen blev helt underbara . Nova är en bra fotomodell till dina alster.

Kram

Christine

2009-01-13 @ 07:25:24
URL: http://christinereinhold.blogspot.com
Postat av: Johanna

Wow! Så fina ståltrådsblommor, ska testas, jag som gillar att göra egna dekorationer.

//Kram

2009-01-13 @ 09:57:34
URL: http://johannabergstrom.blogg.se/
Postat av: Kamilla

ÅÅÅ så "Mariantiskt" vackert :D

Hmmm bäst att prova lite Novablommor, dom var farligt vackra...

Kommer att sakna dig!! Men jag får väl parkera ändan i bloggen din ;)

Kram o "Lyft blicken så finns det inga gränser"

2009-01-13 @ 10:16:42
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Betty

Härliga blommor och underbara alster. Va tråkigt att du ska sluta som DT,men som väl är kan jag ju följa ditt skapande på din blogg. OCH du kommer väl på maran?!!

Kram Betty

2009-01-13 @ 12:20:58
Postat av: Betty

Härliga blommor och underbara alster. Va tråkigt att du ska sluta som DT,men som väl är kan jag ju följa ditt skapande på din blogg. OCH du kommer väl på maran?!!

Kram Betty

2009-01-13 @ 12:22:12
Postat av: lillis70

Urläckra LOs!!! och vilken snygg blomma, tack för den Mariante!

Tagsen är som tidigare så härliga och något jag kommer att testa snart, kanske med en Nova-blomma på :-)

2009-01-13 @ 13:56:22
URL: http://lillis70.blogspot.com
Postat av: Hoppetossa svarar Betty

Nej jag kommer inte på maran den här gången!

Så ni får hitta på kuligheter utan mej denna gången!

Kram på dej!

2009-01-13 @ 15:53:52
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se/
Postat av: Cina99

Underbara (och dräggelframkallande) alster som vanligt! Ska pröva att göra en blomma - det verkade ju inte jättekrångligt så tom jag kanske kan fixa det ;)

2009-01-13 @ 20:41:09
URL: http://cina99.bloggagratis.se/
Postat av: Marie

Vilka söta blommor. Jag har gjort liknande fast i sidenband men dessa är helt klart värt att prova. Tur man bor nära en komb pärl och scrap butik!

Ha det gott!

2009-01-13 @ 22:02:32
URL: http://www.marieskapar.blogspot.com
Postat av: Bollebygdsbo

Underbara blommor!

Känns lite sorgligt att du inte ska fortsätta här på Stämpelboden mera. men du har ju som sagt din egen blogg där man kan hämta inspiration och skaparglädje.

2009-01-14 @ 20:27:18
URL: http://kreativitetsbloggen.blogspot.com
Postat av: Lena B E

Superfin Lo!! & Blommorna är ju helt fantastiska!! Ser inte allt för svåra ut att göra heller för mina onda händer! Dessa ska jag nog prova på, måste först köpa ståltråd eller nåt, om ni inte gubben har det nån stans. ;) :)

2009-01-18 @ 13:08:07
URL: http://lenasbloggsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0