Humlor & bin

Nu längtar nog de flesta till våren, i alla fall jag och det syns i mitt pysslande - mycket! Med våren kommer både blommor, värme, bad och inskter mm. Här kommer några kort där jag har använt mig av de olika (humlor) bin som finns i butiken.  

  
Jag har stämplat "Syrén" och humlor - som jag tycker man kan använda som bin också - med en grå dyna. För att lägga fokus på de stora glada humlorna har jag först skurit ut cirklar, stämplat och färglagt humlorna, för att sedan montera dem på en svart kartong. Därefter har jag klippt runt så att de får en ram. Detta kan man kalla för "spotlight". 

      
Här är ett annat tips på "Spotlight" där man först stämplar allt som en bakgrund utan att färglägga den. För att lyfta fram en speciell del av bilden gör man en cirkel som på det första kortet och monterar dit det så att det passar i bilden. Detta kan man förstås göra utan den svarta ramen om man vill. På detta kort har jag också använt stämplarna från kitet "Div.
skyltar o tillbehör", och "Löv litet".    


  
Förutom humlorna har jag använt "Dörr". Den stora humlan är utklippt och monterad efteråt och allt är färglagt med Pro Markers.  


  
Efter att kortet var klart maskerade (maskade) jag de små humlorna igen och duttade över med akrylfärg, till hjälp hade jag dutten från en vit "Dabbers-flaska". Jag vet inte om jag lyckades, men min tanke var att de skulle se lite självlysande ut, precis som eldflugor. Annars kan man tänka sig att blommorna de håller tappar sitt pollen, ha! Jag har också stämplat med "Eklöv". 

    

Sköt om er väl alla! Kramar /Stamparina

Kommentarer
Postat av: Christine

Vilka fina kort och för mig bra tips hur man kan använda humlorna för ibland tar fantasin slut.

Christine

2009-03-03 @ 11:27:17
URL: http://christinereinhold.blogspot.com
Postat av: Setterfreak

Underbara kort!

Håller med Christine att du visar massvis av bra tips och inte allt för ofta använda tekniker. Har dock svårt att tro att Christines fantasi tar slut någon gång :-) Känner inte många så kreativa som henne....

Så roligt att känna er båda och få inspireras av er och se hur trevligt man kan använda alla stämplar....

Kram Ulle/Setterfreak

2009-03-03 @ 14:37:21
URL: http://setterfreak.blogg.se/
Postat av: Tiggy

Vilka härliga kort. Verkar vara en kul teknik dessutom.



Tack för inspirationen!

2009-03-03 @ 16:43:40
URL: http://www.tiggys.blogspot.com
Postat av: annmari

Kul idé med humlorna på det sista kortet. Du är duktig du :-)

kram am

2009-03-03 @ 20:46:52
URL: http://annmari.blogg.se/
Postat av: Annika/Stämpelboden

Mmmmmmmmm, bara njuter till fullo!!!

2009-03-03 @ 22:41:29
Postat av: Anneth

Ååh, KAN du inte göra en tutorial på hur du gör bakgrunder? Tänker på det blå kortet där färgen är så snyggt fade'ad... Svampar du in färg? Är så nyfiken!!!



Underbara kort allihop, precis min smak med det där lilla extra som gör att man får lust att testa att göra ett eget.

2009-03-04 @ 07:55:17
URL: http://www.lillnettan.bloggsida.se
Postat av: Puck i Stämpelboden

Härligt att se vad du kan göra med våra "gamla"stämplar,lite nya användningsområden är uppskattat både av oss o kunder som har lådorna fulla av dom.

Snyggt som vanligt

Puck

2009-03-04 @ 10:27:08
Postat av: Milo

Helt underbara kort!!!! Så många olika sätt att använda krypen! =)

2009-03-04 @ 11:18:54
URL: http://mlilja.net
Postat av: lenislenis

Jättehärliga kort!

Blev givetvis mest förtjust i det sista kortet, det är verkligen underbart! Jag älskar dina bakgrunder!

2009-03-04 @ 15:57:24
URL: http://lenislenis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0