Påskhälsningar från Milo

Snart är det påsk igen, och då passar det fint med Stämpelbodens påskstämplar.
Som vanligt så lägger jag även in de stämplar som jag har använt, så om du klickar
på dem, så kommer du direkt till dem inne i affären. Det kan vara bra att veta,
ifall du är sugen på att köpa dem! :)

Smidigast är att högerklicka på bilden, och sedan klicka på öppna i nytt fönster.

Häxa med kaffekanna



Den här häxan var ju bara för cool! Jag blev lite kär i henne. Kycklingarna och hönorna
springer runt hennes fötter och äter från marken och fatet. Jag klistrade fast lite bulgur
som mat. I korgen kan man lägga ägg om man vill.

Stor stenSolText Fat med runda handtagKorg
Kycklingrace



På begäran...
I nattens mörker kan man ana en motorcykel brumma förbi med en
hattbeklädd tjej i vild fart... Blommorna till vänster har jag gjort själv med en
paisley-die i tre olika storlekar, som hör till cuttlebugen.
Motorcykel 1


Det måste ju inte just vara påsk för att man ska kunna använda en häxa
på ett kort. Den här trollpackan bor i sitt hus i skogen bland alla svampar.
Jag har haft glaze på svamphattarna för snygg effekt.
HusSvamp litenSvamp storEklöv



Fröken här är på väg till Blåkulla kan man tro.
Mangahäxa



De här kycklingarna var väl för söta! För att inte tala om den snygga fjädern och äggen.
Påskriset kan man även måla grönt på löven/fjädrarna, så har du vips en gren med löv.

Påskägg, litetFjäder




Närbild på blomman med spets och rep under.
Jag har haft glitterlim runt bladen på blomman, och glaze som vattendroppar.
Ris



Påskharen letar efter ägg bland påskliljorna. Jag har använt glaze även
här på ägget, och även på blommorna som är förtryckta i hörnet på pappret. 
Stickles för lite glittereffekt.
HarePåsklilja.Påskägg



Katten spanar lite på kycklingarna som bor här i hönshuset. Påskakärringen är ute
och flyger, hon är nog på väg till Blåkulla. Fjädrarna yr!

HäxaKatt som sträcker sig
Div. skyltar o tillbehör.



Närbild på den här blomman med spets under. Jag har använt glitterlim på
bradsen, och runt kanten & på blommorna.

Kycklingrace



Trollkillen sitter här och väntar på något, kanske på att hans trollmor ska
komma hem, så han kan få ta en ridtur på hästen.
DörrTroll, litetHäst, ståendeGladiolus

Kramar och tidiga   Text från Milo

Kommentarer
Postat av: Christine

Herregud vet inte vad jag ska säga efter att ha tittat på alla dessa påskkort: fantastiska, underbara, påhittiga, färgglada osv.Hoppas det är ok att lifta lite om det går:))

Tack för dessa fina kort

Christine/Älgen

2009-03-12 @ 20:45:35
URL: http://christinereinhold.blogspot.com
Postat av: Puck i Stämpelboden

Pust o stön,nu får jag kramp.......

Först Stamparina o nu du ,min kreativitet går i topp efter att ni har visat era alster ,jag har inte tid med detta :))

Kram Puck

2009-03-12 @ 20:50:52
Postat av: jennifeeer :)

=) SJälvklart är det ok att lifta, och jag kräver nästan att få se resultatet sen!! Så roligt att inspirera! =) Jag är tydligen inne i en stor kreativ period nu, det bara sprutar ut ideér ur skallen! :)



Kram Milo

2009-03-12 @ 21:06:16
URL: http://lillium.wordpress.com/
Postat av: Milo

Hmm... jag gjorde tydligen en Carina då... Min dotter satt sist vid datorn och var inloggad, och vi har blogg på samma ställe, så det blev ett inlägg i hennes namn.



Kram igen... Milo

2009-03-12 @ 21:08:16
URL: http://mlilja.wordpress.com/
Postat av: Yvonne

Helt underbara kort.

Kanoners!!

2009-03-12 @ 22:30:51
URL: http://yvonnesscrapkort.blogspot.com
Postat av: Setterfreak

Håller med både Christine och Puck.... Både att man vill lifta både dig och Stamparina, men samtidigt att man får ju skaparkramp, även nu när jag hittat mitt pysselbord igen!

Tack för alla underbara kort ni gör, de inspirerar och gör en riktigt glad att titta på. Är så jätteglad att vi tillsammans är DT-kollegor (jag är väl mer stämpeldesigner, men ändå....utan min hjälp med stämplarna blir det ju inga kort :-)) Jättekul då ni alla är så lika men ändå olika i ert skapande Milo, Stamparina & Petraso för att inte glömma många goa vänner som skapar med Stämpelbodens stämplar. Nämner ingen speciell för då får man rabbla i evigheter med risk att missa någon... Kram Ulle/Setterfreak

2009-03-13 @ 07:48:36
URL: http://setterfreak.blogg.se/
Postat av: Sunblizz

Så läckra kort!!! =)



Har precis upptäckt stämpelboden! Mässan i Gbg! Så många underbara stämplar!!!



Kram, Sara

2009-03-13 @ 19:59:55
URL: http://sunblizz.blogspot.com
Postat av: Annika/Stämpelboden

Så då fick man titta och njuta en stund till av fler ljuvliga kort.....underbara att vila ögonen på.

Kramisar

2009-03-14 @ 06:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0