Studentkort av Stamparina


Hej Hopp!!! :-)

Några studentkort kommer här som jag hoppas ska inspirera er.




Älvan och löven är först stämplade på vit kartong, sedan maskerade jag dem
och bakgrunden är till sist färglagd med Fluid Chalks.
Grattistexten är från Reprint som Stämpelboden säljer.
... och underbart vitsippspapper från Majadesign!




Även här är älvan och löven först stämplade på vit kartong.
Därefter har jag maskerat dem och bakgrunden är färglagd (duttad) 
med dye inks (Impress) med hjälp av en pensel som ser ut som en rakborste.


Studentälva.   Eklöv





Bakgrundspappret och textremsorna kommer från Majadesign.




Studentmössan på kortet är från ett annat företag, men
Stämpelboden har liknande mössor, se nedan. :-)
Bilderna är klickbara :-)

Fjäril, mini   Nalle med blomma   Liten Studentmössa.





Det mönstrade pappret är färglagt med samma färger
som älvan, för att de ska matcha perfekt.




Ännu ett trevligt användbart papper från Majadesign.


Kramar från Stamparina



Kommentarer
Postat av: Christine

Tack för dessa inspirationskort, de är härliga. Den med bilen ger mersmak, man fastnar gärna i traditionelle alster, men med dina kort - mer idéer -.

Christine

2009-05-14 @ 15:24:50
URL: http://christinereinhold.blogspot.com
Postat av: Lotta

Vilka läckra kot.



Jag har ett kort för en annan högtid med stämpelbodens stämplar i min blogg.=)

2009-05-14 @ 16:53:38
URL: http://loppipop.blogg.se/
Postat av: Annika/Stämpelboden

Hej Carina! Helt underbara......Tack för inspirationen. Kram Annika

2009-05-14 @ 20:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0