Härlig kortmix i Anneli style...

Hej på er allesammans!

Vad spännande detta ska bli att för första gången få inspirera och visa
upp mina skapelser för er här i denna blogg...
Ja, i alla fall i ärende som gäst-DT!
:D

Idag tänkte jag visa er lite från mitt - ja, Annelis alldeles egna pysselbord.
Med andra ord en blandad kompott av härligt juliga alster.

Visst är det KUL(igt) med allt julpyssel?!


Så dagen till ära tänkte jag visa upp ett helt smörgåsbord av juliga kort.
Jag kommer att visa hur man kan använda en å samma stämpel
och även ett å samma papper till flera helt olika stilar av kort.

Å för att läska er lite visar jag en av de vackra detaljerna som ni kommer att återfinna på ett av mina alster!



Mumma för själen!
Jag verkligen gillar att göra dessa blommor och  om ni vill ha en steg för steg besrivning av denna
så hojta, för då fixar jag givetvis detta.
Det är mycket enkelt men blir så vackert och stämningsfullt.

Kanske denna läckra blomma är något att fresta med till
Etapp 2 i vår stora
Jultävling?

***

Så mina damer och herrar!
Passpå julbordet är serverat och nu är det bara att ta för sig!

***

Till dessa tomtekort har jag använt samma papper som bas.
Se hur olika de blir trots att man utgår från ett å samma papper samt samma stämpel.



Detta kort har jag valt att skapa lite asymetri.
Jag har satt bakgrundpapprena snett och även texten.
Dekorerat med härligt svarta blings som också hjälper till att rama in och ge djup.
Se så vackert swirlen tittar fram utifrån blomma och band. Läckert.

På nästa kort har jag valt en rakare layout, men färgmässigt densamma.
Ändå resulterar detta i att kortet känns nytt och skiljer sig en hel del från det första.



Tomten är målad med ProMakers.
För att få fram den härligt vinröda julfärgen har jag använt mig av båda färgerna:
Poppy och så även Burnt umber, också lite vitt blänk för att skapa mer djup i motivet.

Visst blir det läckert att ta massor av glitterlim/stickles på blommorna?!


Det tredje å sista kortet i tomte serien är:



Stilrent kort där mönsterpappret får tala.
Dubbla ramar på motivet skapar både djup och 3d-känsla.
Läckert att slå in kortet i vackra band, med enkel och smakfull rosett.
Något som också bryter av lite mot mönstret i pappret.

***

Nästa ut efter tomten blir dessa kuliga julkulor:
Här har jag satt olika teman på korten och skapat utefter vem som ska få det.



STIL: Gammalt å slitet.
På detta kort har jag använt både fram å baksidan på ett papper.
Rivit och slitit sönder pappret för att få ett gammalt utseende på kortet.
Jag älskar att trasa sönder pappret och den härliga effekten som blir av det.
Mycket brun chalk och glitterlim på julkulorna.

I bakgrunden skymtas vår nya jultext, som för övrigt är urläcker att embossa på tags.

Nästa ut är:



STIL: Stilren och modern.
Detta kort kan skickas till den stilrena typen.
Kulorna är maskade och även dessa - som alla mina motiv - färglagd med ProMarkers.
Vinröd ram, skugga på kulorna samt 3d-kuddar ger djup och liv åt kortet.



STIL: Ungt och hippt.
Många kulor embossade med hologram sparkle och silver dyna.
Urklippta och förhöjda med 3d-kuddar och runt kanterna på hela kortet har jag chalkat med vit.
Genom att placera kulorna lite galet och vilt blir känslan ung och hipp tycker jag. 

Så även här ser ni vilken variation det går att skapa med en å samma stämpel.

***

Det var allt för mig idag och jag hoppas att jag inspirerat er
och får er att verkligen prova att skapa på detta sättet.
Det är ju så roligt att se alla möjligheter som finns.




Massor av kramar från Anneli...
Vi ses nästa Lördag å kanske lite matnyttigt innan dess...
;P


Kommentarer
Postat av: sari hänninen

superfina grejer....

jag gillar mycket av det ni gör -

jag tänkte samtidigt bjuda in er till min blogg... där jag har lite omröstningsgodis...

2008-12-06 @ 05:54:36
URL: http://sarispysselblogg.bloggagratis.se/
Postat av: Hoppetossa

Ja-a du Anneli.....lyckosuck

Det blev inte sååå bra som vi trodde, för det blev ännu bättre. Shit tjejjen vad duktig du är att få lika olika.....å hela alltet är strålande.

Grattis så här på Premiärdagen!

2008-12-06 @ 06:38:34
Postat av: ulrica

Kanonfina grejer!!

Jag är djupt imponerad över ditt sätt att använda stämplarna till så olika stilar :o)



Stort GRATTIS till ditt gäst-DT-uppdrag. Jätteglad är jag för din skull.



KRAM Ulrica

2008-12-06 @ 09:28:30
URL: http://ulrica.org
Postat av: Yvonne Noren

Du gör alltid så fina kort Anneli.

Är såå glad för din skull att du är gäst DT och just hos Stämpelboden för dom är ju toppen =))

Lycka till och många kramar från Yvonne

2008-12-06 @ 10:35:57
URL: http://yvonnesscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Daniela

Jättefint Annelie! Vad mycket olika kort av samma stämpel, helt klart tänkvärt!

Ps: Har gjort ett nytt kort i bloggen nu. Får väl se om era små tomtenissar tittar in :)



Kram!

2008-12-06 @ 11:47:43
URL: http://neliz.se
Postat av: Elisabeth

Mamma mia! Här sitter jag nu och bara drägglar... Trodde jag var färdig med årets julkort men det är bara att konstatera att jag måste göra minst ett till... Idéerna sprutar när man är härinne - och det gör ingenting alls om de kommer mitt i natten heller - så nu går jag nog och pysslar litet...



Men först vill jag bjuda in er för att titta på min lilla gran - jag visste ju att snurkelgranen från Stämpelboden skulle vara otroligt användbar!

http://paperart.wordpress.com

2008-12-06 @ 12:42:47
URL: http://paperart.wordpress.com
Postat av: Bollebygdsbo

Detta var verkligen något som ger mersmak. ler

Tack.

Vill gärna ha beskrivning på hur du gör blommorna.

2008-12-06 @ 16:01:46
URL: http://kreativitetsbloggen.blogspot.com
Postat av: Linda/Kosepute

Superfina kort, och kul att få se hur man kan variera en stämpel.

Jag har lagt upp ett nytt kort i min blogg idag med en stämpel från Stämpelboden. Gå gärna in och kika!

2008-12-06 @ 17:10:25
URL: http://www.kreativgegga.blogspot.com/
Postat av: Caroline

Superfina kort Annelie!! Ser fram mot nästa lördag! Vi hörs!!

2008-12-06 @ 18:39:49
Postat av: Christine

Vilka underbara kort och kan bara håla med föregående talare/bloggare. Ser framemot nästa lördag.

Grattis ännu en gång.

Christine/Älgen

2008-12-06 @ 19:51:44
URL: http://christinereinhold.blogspot.com
Postat av: Christine

hålla med:)

2008-12-06 @ 19:52:25
URL: http://christinereinhold.blogspot.com
Postat av: Puck i Stämpelboden

Oj,vad många fräcka kort i olika stilar,kul att se dina tolkningar ,vilket var finast?????ALLA.

Tack för en underbar kavalkad av kort

Puck

2008-12-06 @ 19:56:32
Postat av: Annika/Stämpelboden

Men oj......vilka helt fantastiska kort.

Blir grymt imponerad!!!!!!

Annika

2008-12-06 @ 22:00:58
Postat av: Gunnie

2008-12-06 @ 22:04:39
Postat av: Mormor

Oj vad du har jobbat..... jättefina kort, fantasi fattas inte...........

2008-12-06 @ 22:08:20
Postat av: Mormor

Oj vad du har jobbat....... fantasi fattas inte......jättefina kort......

2008-12-06 @ 22:10:44
Postat av: yoli

jamen tjejjen - tårögd å mycket stolt över att dig med i gänget!! Så inspirerande att få se din kreativitet och glädje flöda!!



Kraaaaaam

2008-12-06 @ 22:39:25
URL: http://yolis.blogg.se/
Postat av: Stämpelboden

TACK SNÄLLA för dom fina kommentarerna här och i min blogg. Jag blir så GLAD det är så kul när man kan få dela med sig av det man gör. Hoppas ni har fått massa inspiration n till era julkort.

Vi ses nästa lördag



Kramizar Anneli

2008-12-07 @ 08:53:09
URL: http://anneli.segeson.se
Postat av: Lena Löfgren

Jisses så mycket fint. Blir mållös:)

Självklart vill jag att du visar en steg för stegbeskrivning på blomman:9

Ha en trevlig kväll.

KRAMIZAR Lena

2008-12-07 @ 17:52:32
URL: http://lena1971.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0