Ge bort en "Oskar"

Nu är det dags för lite mer Sista minuten Julklapps tips från Cyllan

När jag kom på den här lilla lådan tänkte jag mig följande: Det är dan före doppare dan och affärerna är redan stängda och ni ska iväg tidigt på julafton (eller har fullt upp med annat stök) så att köra iväg och göra ett sista minuten julklappps inköp i någon speciell affär är uteslutet. Var kan man då köpa en sista minuten klapp? Jo på macken eller kanske i mat affären och där hittar man i och för sig en hel del praktiska julklappar men de är kanske inte så roliga att ge bort men  
i en altrad låda blir de till en fin och personlig julklapp


Jag började med att klä en tom pepparkaks låda i grön Cardstock papper och ett matchande mönsterpapper. När lådan var färdig klädd dekorerade jag den med stämpeltryck i vitt. Jag använde mig av GOD JUL bakgrund stämplen och så fick Vildas linjeÄngels "kjol slut" än en gång bli en swirl. När ni stämplar på lådan tänk på att trycka imot på insidan
av lådan för att få bra stämpeltryck
 
                                        ö Text julbakgrund                        sa. Ängel, linjer.
   
Jag dekorerade framsidan med en blomma som fick en guld stjärnebrad i mitten. Jag knöt ett dekorativt
band runt låndan för att stänga lådan (men det behövdes även lite dubbelhäftande tejp)
Men först stoppade jag förstås in det jag tänkte ge bort i julklapp och praktisk som jag är blev det lite kryddor
.






På baksidan dekorerade jag enbart med stämpeltryck och så gjorde jag en enkel tag, även den dekorerad med
stämpeltryck och så knöt jag fast den med ett sött rödvitt snöre




Även locket fick lite stämpeltryck och i snörändarna som blev kvar, när jag knytigt fast tagen,
 knöt jag fast två kanelstänger för ytterligare dekoration



Man kan ju ge bort annat än kryddor i en sån här låda. Strumpor och tvål och kanske till och med lite godis gör sig också bra i en altrad låda och som bonus den här gången har jag även fyllt min lilla "Oskar" med lite andra go saker.
Lådan med strumpor dekorerade jag med en inslagen chokladbit och tvål-setet fick en läppbalsam som dekoration


          
      
Nu är det bara till att släppa loss fantasin och pynta era egna lådor och göra någon riktigt glad i jul
Glöm inte att titta in i bloggen i morgon och njut av Annelis fina julkort

 Jule-kramar från Cyllan

Kommentarer
Postat av: yoli design

älskar din låda oscar!! :D

Uuuunderbart - å så fyndigt med olika dekos på locket beroende på innehållet!! Smart!



Kraaaaaaaaam

2008-12-20 @ 00:58:21
URL: http://yolis.blogg.se/
Postat av: Puck i Stämpelboden

Så jätte fräckt,o kul ide att de bort kryddor så.

Tyvärr har det varit problem att lägga kommentarer idag tydligen o räkneverket på sidan har också klappat ihop,men det är iallafall många som har varit inne o kollat.

Puck/Stämpelboden

2008-12-20 @ 02:23:56
Postat av: Hoppetossa

Ååååå nu funkar det!

Jag försökte få igång detta med kommentarerna igår men lyckades inte, nu verkar det löst sig!

Den här idén var sååå smart!

Å eftersom jag hade fått en förhandstitt å visste vad som var på G, så hade jag handlat hen just dessa pepparkakor, för att jag ville åt asken....;o)

Så nu ska jag försöka mej på att göra en nyårspresent av min ask...

Tack för ljuvlig inspiration!

Du är en bland de kreativaste jag vet, med dina unika idéer.

Kraaaam!

2008-12-20 @ 09:04:46
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0