Inbjudan till nyårsfest



När man tänker duka så fint till middag på nyårsfesten som Sessan visat oss i förra inlägget 
då har man säkert också bjudit sina vänner med ett fint inbjudningskort.

Jag tänkte visa 2 kort , ett i silver och ett i guld nyanser.

Till silverkortet har jag använd cardstock i silver,
 sedan en bit av Maja Designs nya härliga vinterpapper "Snöyra"
 och på det
 en bit silverpapper där jag har gjort en ram av dubbelhäftande tejp och embossat med Hologram Sparkle.
En Rhinestone i varje hörn. Ett härligt silverband i vänsterkant. 




Insidan har jag skrivit ut i Word och sedan stämplat rund med swirlen.





Till guldkortet tänkte jag visa hur man kan göra egen bakgrund.
Har använd Lace vit papper,



klippt ut en bit

 
och lagt på silverpapper för att sedan dutta på med distressfärg.


 och vips så har man en jättefin board.

Har sedan satt dit 2 öljetter på varje sida och guldband igenom.
På varje sida av boarden ser ni band med hjärtan på.
Små guldstjärnor (QK) med pastellfärgade brads.
 Stämplat texten "Inbjudan" på guldpapper och embossad med Hologram Sparkle.
I mitten en retroblomma med rhinestones på varje blad.





Hoppas ni fick lite inspiration till nyårsfesten.
Christine/Älgen

Kommentarer
Postat av: Åsa

Silverkortet är helt fantastiskt snyggt.

2008-12-23 @ 16:07:42
URL: http://ingetallt.blogspot.com/
Postat av: Cina99

Läckert!

2008-12-23 @ 16:59:22
URL: http://cina99.bloggagratis.se/
Postat av: Cyllan

Ååå så fina inbjudningarna. Det där med boarden måste jag testa nån gång för det blev så läckert.

2008-12-23 @ 20:28:19
URL: http://h-zon.blogspot.com
Postat av: Puck i Stämpelboden

Snyggt,var det kl 19oo ?

det står inte vad för klädsel det är som gäller..

Du får visa mig tekniken sen.

Kram puck

2008-12-23 @ 23:25:54
Postat av: yoli

dä är ju så läckert älgen...

ML



kraaaaaaaaaam på dajj

2008-12-24 @ 12:32:21
URL: http://yolis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0