Altrade lådor


Hej i sommarvärmen!


Min semester har börjat och vad kan inte vara bättre än att pyssla lite; sola och bada får jag göra sedan!

Ville visa hur du enkelt kan altra små lådor och med enkla medel kan få till en dekorativ detalj!

Själva LÅDAN är från början vit, men de finns också i naturmaterial.
Så här kan de se ut:







Den första lådan är klädd med MÖNSTERPAPPERET; Kimberley Poloson "Butterflies"
och kräver inte så mycket dekorationer.
De små fjärilarna är upphöjda och känns som sammet!



Att lägga till fler detaljer skulle bara bli för rörigt, så jag försökte förstärka det som fanns!

Fjärilarna!



Jag klippte ut 2 fjärilar och förstärkte dom med ytterligare ett papper.
Satte dom sedan ovanpå en likadan fjäril, med 3D kuddar och så några PEARLS på kroppen.
Viker upp vingarna och det ser ut som att de vill flyga iväg!

SPETS runt om och det är klart!

Att klä själva lådan med papper kan vara lite trixigt. Återkommer senare med ett inlägg om hur du går till väga.



Den andra lådan
har jag målat och klistrat fast bitar av MÖNSTERPAPERET; Kaisercraft; Reminiscing, "My Love" och "Hold Dear" på.

Dekorationen på denna låda blev en STÄMPEL, Vilda Stämpeln "Kast Älva".



Jag har målat
 med DABBERS (espresso) på kanterna och sedan dragit över ytterst på kanterna med (sandal)
för att få den lite slitna locken.

På det randiga papperet stämplade jag en svirl som liknade svirlarna på mönsterpapperet på locket.



Älvan stämplade jag med DISTRESS INK (walnut stain) för att det skulle smälta in med det bruna.

Jag stämplade henne först på den utklippta ovalen, som sedan är satt på 3D kuddar.

Sedan på ett annat papper och klippte ut henne. Lite pillrigt. Detta för att jag sedan skulle kunna vika upp hennes vingar och att man då även skulle kunna se de andra vingarna under!

En gång till stämplade jag henne; då för att klippa ut hennes klännig och klistra på och få ännu mera djup.

Älvan målade jag med PROMARKER pennor.

Sedan duttade jag med Gold STICKLES
på vingarna, på stjärnglittret och lite på svirlarna för att få lite mer liv i det hela. Syns tyvärr inte så bra.

Till sist ett GULDBAND och några BLÅA BAND.

Allt material som är skrivet med KRAFTIG stil finns på Stämpelboden!


Önskar Er EN SKÖN SOMMAR och SCRAPPA LUGNT!
Anita/AniLi

Kommentarer
Postat av: mia.t

Jättesnygga lådor!! Härligt med fjärilarna och läckra effekter med älvan.

Ha det fint!

//mia.t

2008-07-22 @ 20:22:08
URL: http://miatsblogspot.blogspot.com
Postat av: Christine

Vilka fina lådor.

Väldig bra beskrivning av hur du gjorde, tack för tipsen. Det blir så tydligt så att det inte kan gå fel i fall man skulle testa själv.

2008-07-22 @ 22:40:26
URL: http://christinereinhold.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0