Stämplat på dina LO`s

Hej i sommarvärmen!
Vad sägs om en layout med en av de nya stämplarna på?
Denna:




Fick då ideèn, att jag skulle göra en layout om alla hus jag bott i!
Det är ganska många, ca 15 st, så det kommer att bli en dubbel-LO.
En sida är dock klar, så den visar jag idag!



Mönsterpapperet är ännu en gång Kaisercraft`s REMINISCING serie.

Som titeln säger, så är det många minnen som jag tänker på när jag ser alla husen.
Därför använde jag mig av tags, ett bakom varje hus,
för att där skriva ner lite av just mina minnen.



"Flyttfågeln"
uppe till vänster hittade jag genom att gå in på "google".
Skrev ut den, målade i konturerna lite, satte den på kraftigt papper,
 klippte ut och satte på 3D kuddar!


     

Stämpelhuset gjorde jag så här;
När jag inte hade den "rätta" färgen att måla huset med,
så stämplade jag upp huset på det blåa mönsterpapperet.
Eftersom promarkerpennor passar sig bäst att måla på vissa papper,
så fick jag stämpla och måla ett hus till på ett sådant.
Klippte så ut fönster, dörr, marken och tak, för att klistra på det blåa huset.

Eftersom jag är noga (kanske alltför noga) med färgpassning,
så kunde det inte vara grönt gräs framför huset utan det fick bli vit snö istället!
Till sist en gul brads som dörrhandtag!

En närbild på detta:



Bredvid stämpelhuset dekorerade jag med lite symboliska detaljer!
Klockan är utklippt från ett mönsterpapper,har sedan lackat den med Glossy Accents
och i mitten satt en "spik"brads.

Så fram med stämplarna och använd dom på dina layouter också!

Soliga hälsningar!
Anita/AniLi

Kommentarer
Postat av: mia.t

En sån urläcker LO!! Massor med läckra detaljer och fin färgmatchning.

Trevlig resa!

//mia

2008-07-28 @ 21:11:15
URL: http://miatsblogspot.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Exakt en sån här idé har jag också!! :) Vad läckert det blev och jag älskar det lilla huset. Håller med dig, fram för fler stämplar på LO.

2008-07-29 @ 23:26:29
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: Marie/Bat3

Super fint! Läckert med minnes lapparna under bilderna och ett underbart pappet och färg kombinationer. Ha det skönt på semestern....

2008-07-30 @ 11:33:25
URL: http://bat3.nu/marie
Postat av: Ulle

Supersnyggt Anita som alltid!

Kul att se var ditt boende i Vindeln var.....känner igen mig och får "hemlängtan"......:-(

Men nästa år kanske vi har möjlighet att åka upp, vem vet.....hälsa på uppe i Västerbottens pärla!

2008-08-07 @ 09:35:29
URL: http://setterfreak.blogg.se/
Postat av: lillis70

Underbar LO och så bra huset blev när du "plockade" ner det för att sedan montera ihop, urläckert!!!

2008-08-14 @ 22:29:37
URL: http://lillis70.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0