En månad kvar till julafton, julklappstips & hjärtlig utlottning

Nu ni gott folk har jag fått tag på lite grejjor
Jag var på visit hos
Stämpelboden i deras butik i Alingsås
&
plockat i de välfyllda  hyllorna



Förresten så önskar jag
att ni alla fick komma in på deras ljuvliga bakgård i vinterskrud
smyga fram över frostnupna kullerstener
kliva upp för den gamla vinda stentrappan
rycka tag i den gistna dörren
det första som möter dina ögon innanför dörren är en gammel vedspis
man tar lixom ett kliv in i ett stämpelparadis
ett halleluja moment, som Idol-Kirsti skulle sagt




Jag fick med mej några riktiga utmaningar från sortimentet hem den här gången

En rulle ståltråd
En påse pärlor
Genomskinliga knappar
Naturfärgad kartong



&
Den underbara nya collage stämpeln

♥ ♥ ♥
d. Collage, Brevet från......


Vem kan motstå en sån vacker stämpel
Att det dessutom är en DT kollegas mamma på stämpeln gör att det är x-tra roligt.

Har du förslag på en stämpel?

Fyll gluggen på vårt nya kit med just din idé
&
vinn hela kitet
Tro hopp & kärlek
Läs mer här

♥ ♥ ♥

Redan innan mitt Stämpelboden besök hade jag gjort en hel massa tags
Lite varning på att börja med dem
Man bli BEROENDE av tillvekningen
för det är så skoj!!!
Vill ni veta hur man gör tagsen

KOLLA HÄR





Jag började med att forma ett hjärta av ståltråden
mindre bitar snurrade jag sedan runt hjärtat med jämna mellanrum
trädde på lite av Stämpelboden pärlorna
och knorrade ändarna lite





Sen blev det ett par hjärtan tillklippta i kartong
Infärgade med distresser enligt beskrivningen  på länken ovanför
Med mängder av UTEE
Lite ståltråd med påträdda pärlor
lite slarvigt snurrat runt hjärtat



Collage stämpeln fick sin premiär på den mega stora tagen
En lite mindre distressfärgad tag
lite swirlar här å där
De genomskinliga knapparna fick ett snyggt papper limmat på baksidan
och
en bit ståltråd snurrat genom hålen
En nyckel
Några mega Eylets med ett band




Denna ska jag klistra på den stora tomma patentkorks flaskan
som faktiskt är inhandlad på IKEA
som en etikett
Tänkte fylla den med lite kryddor, vitlök och matolja
Ge bort kryddolje flaskan till någon istället för julblomma

Jag älskar patentkorkar men
Ett litet UTEE hjärta kunde jag inte låta bli att sätta dit med hjälp av lite  pårlkädd ståltråd virad runt halsen



Å så en tag såklart



Pappret ni ser bakom flaskan tillhör ett brevpappers set jag gjort med hjälp av distresser
och några stämplar....
Ännu en julklapp....
Kom tillbaka en annan dag så ska jag visa hur man gör det!

;o)

Eller har ni nåt ni behöver hjälp med kanske....
Fråga på eller tipsa oss om steg för steg  beskrivningar
å du kanske vinner det vi gör i vår demo....
Kom igen!!

VI LETAR EFTER RAK-vinnare???
Lämna er adress så vi kan komma till dej å hälsa på!
Om du vill ha en stämpelRAK på posten alltså!

Eller vill du kanske vinna ståltrådshjärtat i inlägget?
Skriv ett rim som innehåller ordet ståltråd och hjärta och skriv in under kommentarer.
Nästa måndag drar vi en vinnare bland de bidrag som kommit in!
Lycka till!

Kram/Mariante






Kommentarer
Postat av: Bollebygdsbo

Jag var också i Alingsås idag och njöt av såväl Stämpelbodens utbud som av räksmörgåsar på kaféet. ler



När vi, dottern och jag, gick ut från Stämpelboden var jag ca 600 kronor fattigare, men rik på idéer.

2008-11-24 @ 18:04:56
URL: http://kreativitetsbloggen.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Tror verkligen det är dags att hoppa ner i de gamla pärl & smyckesdetaljskartongerna igen. (De har ju av nån anledning hamnat lite i skymundan;-) )



Har ett par kort i bloggen igen där jag använt era stämplar :-)

2008-11-24 @ 18:57:29
URL: http://bettanspysselblogg.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Jahapp. Tänker du fortsätta att inspirera mig på det här sättet kommer sambon att förbjuda mig använda datorn så länge vi bygger vardagsrum... För nu var jag på väg igen, en trappa upp till "försvinningsrummet".



Helt ljuvliga - hoppas jag får tid att göra nåt före jul!

2008-11-24 @ 19:07:24
URL: http://paperart.wordpress.com
Postat av: Johanna

Som föregående här uppe, min man ångrar sig nästan att han köpte laptopen till mig, hänger ofta här för att få inspiration. Jag har färgat en del papper med distresser i helgen med min 15-åriga systerdotter, hon blev helt såld på det.

//Kram Johanna

2008-11-24 @ 19:41:35
URL: http://johannabergstrom.blogg.se/
Postat av: Cicci

Tack för all inspiration ni ger mig.

2008-11-24 @ 20:51:33
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Jag FÖRSÖKTE smyga en trappa upp... Blev fångad halvvägs och fick en pensel i handen. En moddlare. Inte min typ av pensel, ska tilläggas. Nu har jag målat fönster.



Men imorgon, du... Som man säger inom hemvärnet; "När kapten är borta dansar lottorna på bordet" fniss

2008-11-24 @ 21:20:21
URL: http://paperart.wordpress.com
Postat av: annmari

Jag skulle vilja göra dej ett hjärta

men det kan så lätt ge mej smärta

för en ståltråd man lätt i fingret kan köra

och hur ska man då ett hjärta kunna göra?



******************************



Jag var tvungen att fråga min sambo om råd

för att kunna rimma på ståltråd

Lättare var det att rimma på hjärta

då kan det bli både ärta och fjärta



*********

Jag måste nog be om råd

för jag har slarvat bort min ståltråd

Utav denna jag skulle ju göra

ett hjärta att hänga uti mitt öra

2008-11-24 @ 22:41:43
URL: http://annmari.blogg.se/
Postat av: Anneli

Helt underbart hjärta och så snyggt med tagsen till. Super snyggt !! Så läckert att ta med sig när man går bort. Kanon bra tips ..



// Kram Anneli

2008-11-24 @ 23:09:12
URL: http://anneli.segeson.se
Postat av: lillis70

Skrattar Känner igen både "försvinningsrum" och laptopänkligar :-)

Gudars vilken snygg ettikett flaskan ska få! Den stämpeln är ju bara ett måste! Så söt!

2008-11-24 @ 23:44:32
URL: http://lillis70.blogspot.com
Postat av: ulrica

Åh, himmel, nu ska man lära sig rimma på hjärta

Det kan ju få hjärnan att milt sagt smärta

Med lite ståltråd kan jag ju hålla ihop mina tankar

I väntan på glädjande besked så går jag nu och vankar





Kram och TACK för all er inspiration!!

2008-11-25 @ 09:44:28
URL: http://ulrica.org
Postat av: Anneth

MEN! Du är väl min allra största idol

som kan skapa så fint med en tråd utav stål! :-D

Av ståltråd, som är så sticksigt och hårt

gjorde du ett snirkligt hjärta

- var det inte svårt??!



Tack igen för all inspiration! Har just försökt färga in papper med distresser, swirlstämpel, hologram-EP och annat skoj. Blev fint faktiskt! Hade aldrig kommit på idén utan den här bloggen.



2008-11-25 @ 11:26:13
URL: http://www.lillnettan.bloggsida.se
Postat av: KarinS

Åh här fanns det mycket fint!

Självklart vill jag ha chans att vinna en RAK! =)

2008-11-26 @ 22:17:01
URL: http://bloggkarin.blogg.se/
Postat av: emelie/djsmurf

Vad mycket fina saker det fanns här, verkligen inspirerade !!!

2008-11-28 @ 07:42:46
URL: http://www.emeliesscrapbooking.blogspot.com
Postat av: Elenor

Läckra saker, testat lite med min enda distressdyna men får det inte riktigt som jag vill!

Har däremot gjort lite kort med julkitstämplarna vilket finns i min blogg! =)

Snart kommer det nog ett kort med den nya lilla ängeln, så fort den hittar hem till min brevlåda. =)

2008-11-28 @ 18:57:59
URL: http://www.metrobloggen.se/paltbarn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0