Lättfixade Adventsgåvor

Hej!

I morgon är det första advent och nedräkningen inför julen börjar på riktigt.
Vi på StämpelBoden firar med att bjuda in till öppet hus för att verkligen välkomna julen.
Kom och njut med oss av pepparkaksdoft, julpynt och glögg.


ö text

Skrålar i högtalarna och stämningen kommer vara på topp.
Ni måste se hur vackert StämpelBoden är när det är julpyntat och tomtarna hänger både högt å lågt.

Så dagen till ära kommer vi skapa dessa skönheter:




Vi kommer ha minikurser och spännande lotterier
och givetvis kanontillfälle att shoppa

VÄLKOMNA!

***

Så nu tänkte jag visa min Advents gåva till min mamma som hon ska få på Söndag.
Hon älskar ljus och te, så detta fick det också bli - å vad passar bättre till advent?



***

Rotade fram en papplåda, sådan i modell större som vi har i massor i butiken.
Den har legat ett tag å väntat på att bli använd och nu så, nu var det lådans tur att få lite nya kläder.
Enkelt klippte jag till en ganska rejäl bit med naturfärgat inslagningspapper
och gick sedan lös med stämpeln på detta.

Vek upp pappret längs med sidorna och fäste med dubbelhäftande tejp.
Därefter knycklade jag och böjde tills jag kände mig nöjd.



Det blev dessa fyra och mycket vackra röda ljus och en bunt med små vita.
Ljusstakarna i bakgrunden har jag designat och tillverkat själv just till för smala ljus,
vilka jag gillar jättemycket, då de är så söta och lagom.

Det bästa med dessa gåvor är att de är så enkla och snabba att fixa.
Du behöver inte ha speciellt mycket material och kan använda dig av det mesta som du har hemma.

Hållarna runt ljusbuntarna är remsor av papper, virat ett varv eller två och sedan tejpat.



Ängeln är färglagd med distresser och urklippt.
Mycket band och snören - något jag älskar, skapar ett helt virrvarr av julighet,
också en liten kanelstång på det.



Denna version är mycket enkel.
Först inkade jag en remsa vitt bomullspapper.
Stämplade med swirlen.
Virade lite ståltråd och knöt sedan fast ett pepparkakspar.
Klart!

:D



Tillsist har vi tepåsen i cellofan fylld med julkryddat te.

Knytit med band och sedan scrappat en mycket enkel etikett.
Bokstäverna är foamstamps med kopparakryl.
Lite svart embossing och clear Utee så fick de även lite lyster.

Stämplade med en av klockorna från vårat nya clearstamps set.
Sprayade lite kopparpearl på.

Ni ser att det blir Teatime va??
*fniss*

***

Ni har väl inte missat att Mariantes utlottning av det fina ståltrådshjärtat fortfarande pågår?!
Skriv ett rim med hjärta och ståltråd bland kommentarerna.
(går bra även i detta inlägg)



Lycka till tjejer och så ses vi i morgon...

I morgon kommer också vår efterlängtade Etapp 2 i
StämpelBodens STORA jultävling..
*retas*

:D

Kram och hälsningar från oss i DT-teamet


Kommentarer
Postat av: Malin

Ett så vackert ståltrådshjärta skulle jag vilja ha, då skulle jag bli go och gla´, kommer tomten med det till mig skulle jag bli en lycklig tjej!!!!

2008-11-29 @ 16:37:34
Postat av: Lotta

Vilka underbara present tips. Passar jättebra om man har lite tajt budget och göra presenter av sådant som man kanske redan har hemma.



Nu har jag varit igång och tryckt på tyg igen. Påse med julgranskule tyg finns i min blogg. :-)

2008-11-29 @ 17:17:12
URL: http://loppipop.blogg.se/
Postat av: lillis70

Ljus och thee det är så kul att ge och kul att få!

Det blev så fint att linda scrappapper runt. Det ska jag lifta. Har hittills använt vanlig bommulls snöre och lite annat, enkelt.

2008-11-29 @ 17:17:22
URL: http://lillis70.blogspot.com
Postat av: Puck i Stämpelboden

Lyckliga mamma,detta måste vara en väldigt uppskatad adventsgåva.

Skall bli spännande att se vad ni har hittat på för roligt dagen til ära i butiken

Synd att man inte hinner stå o kola vid ert bord hela tiden :-))

Puck

2008-11-30 @ 07:10:10
Postat av: Helena

Om ni inte vet vad ni ska göra med ert hjärta av ståltråd,

då ska jag ge er råd.

Ge det till mig,

så ska jag glädja dej.

Med att på hedersplatsen det hänga,

och aldrig nånsin det slänga!!



//burnisen

2008-11-30 @ 17:57:24
URL: http://www.burnisen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0