Tips på "Gåbortspresenter" från Mariante

Va skoj det var att träffa så många av er på mässan! Jätte kul!
Ännu roligare att få dela med sig av små tips och trix.....

För er som inte var där....

Det kommer fler steg för steg beskrivningar här i bloggen , under hösten!
Här kommer lite förslag på lite "gåbortspresenter"
När man ska ge bort en flaska vin, eller varför inte glögg, hemgjord saft eller som någon så smart föreslog
hemstöpta ljus
Den här "asken" med lock finns att köpa i butiken för 25:-



Själva asken är målad med Fluid Chalk och Distresser, bara direkt med dynorna.
Det stora R:et har jag stämplat med Dabbers och foamstamp på en bit kartong å så lite nötning med filen.
Jag lät blommor och blad fortsätta upp på locket
Det vita snöret som håller ihop ask och lock har jag bytt ut mot  ett mer dekorativt kokosrep



***
Askar, med pappersklädda lock och dabbersmålade bottnar
Här har jag tänkt mig att använda dem som smyckesförvaring.
Men tänk så snyggt att göra en till Tops, Pads osv
Dekorativt i badrummet!




Eller gör ett gäng och fyll med Dumlekola eller annat smaskens
Kanon bra "akutpresent" att ha på lager.
Eller kanske en hemlislåda att ge bort till lilltjejen som fyller år....




Enklare & roligare kan det inte bli!
Å väldigt väldigt uppskattad present, för det vet jag! ;o)

***
Pennskrin, penselskrin, förvaring för virknålar och strumpstickor....
eller vad du vill
18:- styck kostar odekorerade askar med tryckknapp hos Stämpelboden



***
Så har Stämpelboden anteckningsböcker i olika format
allt från A4 ner till 15x15 cm ,
som lämpar sig att skicka juldekorerad som julkort i en cellofanpåse.
(Förslag kommer snart)

Den här boken är en present till min sonhustru. Tanken är att hon i denna ska skriva in barnbarnets vardagliga händelser.
Ni vet alla de sär små sakerna som man så lätt glömmer bort.
Hårde en som gjort en liknande bok till sitt barn som idag är tonåring, å som verkligen
gillade att sitta och bläddra i sin bok.
Man kan ju skriva även längd, vikt, rita av händer fötter, små teckningar mm
Bara fantasin kan stoppa dej.....



Nära


(Bladen, mittenstenarna, spetsen, pappren & det embossade hittar du i butiken)

***
Så har vi Mariantes Julstöksbok
Med palts för att skriva in treditioner, recept, tidningsurklipp...
Ja ni vet allt det där man behöver veta för att julen ska bli som den alltid har varit...



Ja har målat runt kanterna med Dabber " Expresso"
Klistrat på ett papper med dubbelhäftande tejp,filat med nagelfilen lite runt kanterna på det mönstrade pappret
 dekorerat med
dels egentillverkade små dekorationer
och
nedklippta tags, spänne från syskrinet, små  mini brads med skruvskallar, som finns i butiken.
Det underbara lilla låset med läderremmen har jag satt dit själv.
Finns även det att köpa i butiken å då får man med de små nycklarna oxå



Det var allt från mig för denna gången!
Nu ska jag ta tag i julkorten.....
Kram på er/Mariante

Kommentarer
Postat av: Ulle

Underbart Mariante, en sån bok måste jag göra till min älskade ex-svärmor.... ( Hon är underbar...hela familjen faktiskt, alla på sitt sätt även mitt ex, trots att det kanske låter konstigt då han är ett ex:) då jag vet att hon har en gammal bok som snart är full av små anteckningar om saker man inte får glömma till julen....

Hoppas min blir lika fin...fast jag har inte stora förväntningar på att det skall bli så...

2008-09-10 @ 08:44:06
URL: http://setterfreak.blogg.se/
Postat av: Titti

Underbart fina saker du har gjort

2008-09-10 @ 14:12:10
URL: http://tittisfyramirakel.blogspot.com
Postat av: Hella

oh, vilka fina alster du hade gjort! jag passade minsann på att pilla o klämma på dom i Göteborg, men perfekt att se dom på bild så här, så kan man härmas lite ;)

2008-09-11 @ 02:06:22
URL: http://hellabella.blogg.se/
Postat av: Karin - Essmo

Så underbara alster! =) Dom är ännu vackrare i verkligheten! Tack för att du delar med dig !

kram K.

2008-09-11 @ 10:42:05
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: petraso

Underbara alster! han inte stanna och prata på mässan fräste runt ... med ett snabb stopp hos puck skulle springa till baka sen men jisses hade nog behövt 2 dagar för att inte stressa... men jag han köpa det jag ville innan det tog slut!

2008-09-12 @ 14:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0