Taggtrådskort

Jag var ute efter ett kort med lite annorlunda vikning. Efter lite surfande hittade jag inspirationen i Ilus blogg.

Gubben är en av mina favoriter så han fick vara med igen.
Jag har stansat ut hjärtat och ordet congrats med cuttlebugen.
Utee på kanterna för att få lite olika svarta nyanser på framsidan är väl aldrig fel. Dutta med watermark dynan lite huller om buller och häll på clear embossing.
 När du smält den med embossingfönen blir det lite oregelbundet.
  Stämpeln med text är ju så användbar som bakgrund, så den fick vara med.







Jag klippte till cardstock i form av tags och limmade dom på det vikta pappret.
När man öppnar kortet ser man flikarna eller tagsen som ju ser ut som taggar på taggtråden.









Insidan av kortet blev så här.  På tagsen satte jag bokstäverna (Curls and swirls, Cuttlebug) och stämplade med swirlen runt om.
Papprets vita rader var perfekt att skriva alla grattulanternas namn på.








Baksidan fick en hög med paket plats. Dom kommer från "Pakat och klart", kittet som kom i höstas.
Swirlstämpeln är embossades med clear embossingpulver och till färgläggning har jag använt Promarker pennorna.









En vinter layout.


Ännu så är det vinter och Maja Designs serie med vintriga papper är ju underbar!
Jag har sugit åt min av andras vackra snöiga layouter och skapat min variant med fotot på våran gamling Hugo. Han blir snart 15 år.
Till texten "Hugo" har jag använt "Olivia", Cuttlebug alfabet. Texten " 1:a vinter" är "Baby face".












Runt om cardstocken har jag stämplat med granen och då hade jag bara vatten stämpeln för en svag brytning.
Lite här och där fick snöflingestämpeln lite hollogram embossing pulver så att det glittrar fint. Tyvärr så syns det inte alls på bilden...









Hugo är ju mjuk som en nallebjörn så han fick sällskap av nallen och snögubben.
Snart så är det dags för maran i Alingsås och då tycker jag att man kan fråga sin bordsgranne om tips och råd. Kanske låna sådant man inte har men är nyfiken på.
Av någon fick jag en stansad snöflinga och den hamnade på den här LOn. Tack för den! Jag fäste flingan med en snöflingebrad.









Sedan kunde jag inte låta bli att göra ett kort som får gå under kategorin "Må bra kort".

 






Den här draken är så läcker! Han fick lite 3d lack.









Trolltjejen fick en randig klänning, stämplat på mönstrat papper och sedan utklippt och på klistrat på tjejen (ni hittar fler ekiperade trolltjejer här i Stämpelbodens blogg.)








En glimt av insidan. Det sitter ett band, trädd genom en öljet bakom det distressade pappret så att man kan låsa kortet med en rosett.




Det var lite av det som jag har roat mig med vid pysselbordet den senaste tiden.
Hoppas att ni blev pysselsugna nu!


Kram
Lisa/Lillis70

Kommentarer
Postat av: Cyllan

Så häftigt taggtrådskortet blev, speciellt inuti.

Tackar för den andra inspirationen med. Nu ska jag nog gå och titta lite på troll...



2009-01-21 @ 18:29:27
Postat av: Puck i Stämpelboden

Så fantastiskt mycket fint,du vet precis vad våra stämplar kan anv till.

Underbart

Puck

2009-01-21 @ 18:47:28
Postat av: Anneli

Men ojj så mycket fint du har gjort...

Så tufft taggtrådskort och vilken underbar LO på din söta Hugo..



Det är så roligt se dina alster man får så mycket inspiration...



Kram Anneli

2009-01-21 @ 21:24:11
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com
Postat av: petraso

Helt underbart helt underbart...taggtrådskort så coolt!! underbara Alster





ps trolltjejen är lite lik dig Puck har du Modellat för den;)löve you

2009-01-21 @ 22:04:49
Postat av: Hoppetossa

Den där LOsen är bara så vintrig å kall, den har du lyckats extra bra med.

Gillar den däringa textstämpeln......får nog ta å köpa den!

Å de där taggtrådskorten är ju häftiga!

Härlig inspiration!

2009-01-22 @ 00:01:42
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se/
Postat av: Yoli Design

hej hej tjejjen...

wow vilken skön uppsättning med alster du skapat!! :D

YiiHaaaa



Gillar din fräcka tappning av draken... den är ju uberläcker med lack å allt...



kraaaaaam

2009-01-22 @ 14:32:30
URL: http://yolis.blogg.se/
Postat av: Annika/ Stämpelboden

Bara att tacka för alla SUPERFINA kort och inspiration till tusen.

2009-01-26 @ 09:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0