"Less is more" eller sista minuten!

Hejsan!

I vanliga fall brukar jag göra kort där jag duttar och/eller målar bakgrunder, maskerar motiven som bygger upp scener etc, men eftersom det är lite tidskrävande, så hinner jag inte alltid med detta. Ibland måste man ju få iväg ett kort snabbt! :-)

Här visar jag några enkla kort som man kan tolka som "Less is more", (vilket betyder att väldigt enkla kort ändå kan ha mycket att säga), eller enkla kort som du kan slänga ihop i sista minuten.




Kycklingrace   Text


Rutorna är 2,5 cm och stämplade med hönorna från "Kycklingrace", inkade på kanterna med Fluid Chalks dyna!
Dessa rutor är monterade på vit kartong, som i sin tur är monterad på en brun kartong.
Bakgrunden som är 14,5 x 14,5 cm är stämplad med "Glad Påsk".




Dra stämpeldyna x 4 på vit kartong och embossa. Du kan också använda Distresser eller annan dye ink och behöver då inte embossa.
Stämpla med "Påsk hälsningar" och montera på svart kartong.
Montera på kort 15 x 15 cm.

Text




Texten "Chickenrace" utskrivet på datorn. Stämpla med en bakgrundstämpel från Reprint.
Stämpla "Kycklingrace" över bakgrundsstämplarna.
Montera på prickigt papper etc.



Kycklingrace




Skär ut vit kartong 15 x 6 cm, stämpla fritt.
Montera på svart kartong 15 x 6,5 cm. + band.
Montera på kort 15 x 15 cm, stämpla text.


Häxa  




Skär ut i fem olika färger, 9 x 2,5 cm. Stämpla över dem, montera på vit kartong.
Montera på 15 x 15 kort, stämpla text.

Fyllt hjärta

Text:

Amorinen är från ett stämpelkit.




Skär ut en cirkel med ca 2 cm på kanterna - från kanten till cirkeln runt om.
Använd ett mönstrat papper (14,5 x 14.5 cm) och stämpla ett motiv om så önskas, här "Häxa".
Montera den svarta cardstocken med 3D kuddar på det mönstade pappret.
Här QK utstansade bokstäver "Glad Påsk" och tre gröna brads.

Häxa

Kramar till alla
/Stamparina

Kommentarer
Postat av: Setterfreak

Stamparina du är grym med alla dina idéer....skall försöka det med inchisar det ser ju så kul ut.....

Om jag hittar mitt scrapbord/sybord under alla saker som inte borde vara där dvs.....

TACK för inspirationen....

Allt ser så "enkelt" ut då menar jag både i att hur man gör det samt att korten känns rena och snygga....

Hoppas att alla missuppfattar mig rätt här.....

Kort som man kanske kan klara av att göra själv, då man blivit serverad idén av Stamparina, samt att man inte behöver "överdekorera" med massvis av tekniker och bling och brads och band på samma kort....

Korten blir ju så läckra ändå....

(Kort med massvis av saker på är också snygga vill jag understryka så att ingen känner att jag trampat dem på tårna....men för alla som kanske är nybörjare eller även dem som hållt på ett tag och lagt alla dessa tekniker på hyllan kan det vara kul att ta upp det igen)



Kram

Setterfreak

2009-03-11 @ 07:58:47
URL: http://setterfreak.blogg.se/
Postat av: Annika/Julhuset

Jag tycker korten ser arbetade ut efter mina mått.

Superfina kort helt enkelt.

2009-03-11 @ 10:58:16
URL: http://julhuset.blogspot.com
Postat av: Milo

Det är så roligt att se att alla har olika stilar. Och vilka olika möjligheter det finns med samma stämplar. :) Du är duktig Carina! :)

kram på er

2009-03-11 @ 14:11:59
URL: http://mlilja.net
Postat av: Caroline

Hoppas du hittar din pysselbord Ulle! Och tack alla för fina kommentarer!

Jag tycker att det blir en bra komplett inspirationssida, nu när vi alla har så olika "stilar" - som behövs till både nybörjare och de som hållt på länge. Och framför allt till dem som vill prova nya grejer och/eller ta fram de gamla teknikerna som ibland glöms bort. KRAMIS

/Stamparina

2009-03-11 @ 16:25:05
URL: http://carropyssel.se
Postat av: Stamparina

HOPPSAN, råkade logga in med dottern adress, den över. Och den är ändå lite fel. Hennes blogg är ju http://carropyssel.blogg.se/

Kram igen

/Stamparina

2009-03-11 @ 16:27:16
URL: http://stamparina.blogg.se/
Postat av: puck

Så fina kort ,gillar särskilt inch kortet(stavas det så?)nu skall här göras påsk kort..

Kram Puck

2009-03-12 @ 20:45:32
Postat av: puck

Så mycket fint,inch kortet är min favorit ,himlans fräckt.

Här skall pysslas ,påsk kort kan ju vara dax att starta med nu

Tack för en underbar inspiration

Kram

Puck

2009-03-12 @ 20:53:47
Postat av: puck

O här blev det dubbelt ,först blev det ingenting o sen blev det två,o nu tre ..hihi

Puck klantarsel

2009-03-12 @ 22:38:52
Postat av: Bollebygdsbo

Detta gillar jag verkligen - snabbt, snyggt och ganska enkelt.

Tack för alla tipsen.

2009-03-13 @ 00:18:06
URL: http://kreativitetsbloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0